پی او ای POE چیست؟

POE مخفف واژه Power Over Ethernet می باشد
تجهیزاتی که قابلیت POEرا دارند امکان تغذیه برق از طریق شبکه را دارند و همان کابلی که آنها را به شبکه متصل می کند برق مصرفی خود را نیز از همان طریق تامین میکند.
موارد استفاده POE
1. تلفن تحت شبکه
2. دوربین تحت شبکه
3. دستگاه های بی سیم مانند اکسس پوینت و رادیو


نحوه کار:
در تکنولوژی POE، به دو زوج از چهار زوج کابل شبکه که برای انتقال داده می باشد، جریانی هم ارز و متعادل وارد می شود به طوریکه سویچ POEجریان را به جفت های انتقال وارد می نماید.
افت توان برق در POE مشکل خاصی بوجود نمی آورد، اما برای دستگاه های جدید که نیاز به انرژی بیشتری دارند مسئله جدیدی را برای POE مطرح کرده است و کارشناسان در صدد تولید POE Plusهستند.
علاوه بر اینکه فن آوری POE از پارازیت ناشی از سیم های برق اضافی در شبکه جلوگیری می کند، مزیت های دیگری هم به همراه دارد که به عبارت اند از
1. صرفه جویی در زمان و هزینه:
داشتن کابل برق همه جا امکان پذیر نیست و گاهی اوقات هم هزینه و زمان زیادی صرف نصب کابل برق می شود.اما با وجود تکنولوژی POEفقط کافیست یک کابل شبکه که برای کاردستگاه هم الزامیست تا محل دستگاه کشیده شود.
2. انعطاف پذیری:
باوجود این تکنولوژی می توان دوربین تحت شبکه، اکسس پوینت و تلفن تحت شبکه را در هر جایی که به آنها نیاز است قرارداد و دیگر نزدیکی به منبع برق یا پریز برق باعث محدودیت در طراحی شبکه نمی شود.
3. امنیت:
POE یک انتقال داده هوشمند است و می توان دستگاه هایی با این قابلیت را کنترل، مدیریت و مانیتور کرد.باوجود این ویژگی می توان دستگاه هایی که از آنها استفاده نمی شود را از راه دور خاموش کرد تا در مصرف انرژی هم صرفه جویی بشود.
در صورتیکه کابل ارتباط شبکه دستگاهی که با برقPOEکار می کند قطع بشود دیگر دستگاه کار نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *