کار در پروژه اتاق مانیتورینگ یکی از ارگانها و سازمانهای دولتی در حال اجراء می باشد

اهداف اصلی پروژه شامل بهبود و اصلاح عملکرد انسان، سلامت و ایمنی و راحتی فرد با طراحی محیط کار و تجهیزات موجود در آن، شیوه های کارکردن و انجام و ظایف می باشد.سودمندی دوربین های مداربسته در یک سیستم امنیتی و محرمانه به کیفیت اطلاعاتی که از آنها به دست می آید وابسته است.

نوع طراحی اتاق های کنترلی بر عملکرد اپراتور ها در دستیابی موفق به اطلاعات به موقع و بدون خطا توسط سیستم های دوربین مداربسته تاثیر خواهد داشت.

ملاحظه ساختمانی:

ممکن است که در انتخاب محل برای اتاق کنترل محدودیت وجود داشته باشد لیکن هرگونه تلاشی باید در جهت لحاظ نمودن فاکتورهای معماری زیر صورت گیرد:

اندازه و شکل اتاق کنترلی، نقاط ورود و خروج، پنجره ها، طراحی محیطی، روشنایی، دما، تهویه، طراحی ایستگاه کاری، ارتفاع، اندازه ایستگاه کاری، وضعیت قرارگیری تجهیزات، کنترل ها و اشیاء، سطح ایستگاه کاری، چیدمان ایستگاه کاری که تمامی این موارد در طراحی و اجرایی پروژه لحاظ گردیده شد.

مانیتورهای دوربین مداربسته:

اندازه، وضعیت قرارگیری و تعداد مانیتورها(10مانیتور) در اتاق کنترل به علاوه تعداد تصاویر دوربین های مداربسته که یک اپراتور مسئول دیده بانی آن است طراحی و اجراء گردیده شد.مانیتور ها باید در وضعیتی قرارداده شود که بیشترین احتمال دیدن جزییات و اطلاعات نشان داده شده در تصویر توسط اپراتور ممکن باشد.

دو مانیتور رومیزی نیز برای اپراتور برروی میز ایستگاه کاری در نظر گرفته شد و در نهایت کابل کشی کابلهای شبکه، برق، HDMI مانیتورها و میز ایستگاه کاری از اتاق سرور به اتاق مانیتورینگ هم انجام گردیده شد.

همانطور که گفته شد برروی میز ایستگاه کنترلی دو دستگاه مانیتور رومیزی و همچنین دو دستگاه کنترل سیستم اترنت همراه با جوی استیکJog/Shuttle 3D برای سیستم با واحد پردازش مرکزی که در نظر گرفته شده بود برروی میز ایستگاه کاری تعبیه گردیده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *