مزایا و معایب دوربین مداربسته بی سیم

دوربین مداربسته بی سیم یا وایرلس از نوع دوربین مداربسته ای هستند که جهت راه اندازی نیاز به سیم ندارند و می توان آنهارا در هر مکانی نصب نمود و مشکل نصب دوربین مداربسته در بخش هایی که قابلیت سیم کشی ندارند را این نوع از دوربین مداربسته حل نموده است.

همانطور که در هر وسیله ای تولیدی دارای مزایا و معایبی می باشد.دوربین مداربسته بی سیم نیز از این بخش مستثنی نیست.

مزایای دوربین های مداربسته بی سیم:

مزیت این دوربینهای مداربسته در سهولت و سرعت بالا در نصب است به طوریکه می توان در هر محلی حتی بدون امکان سیم کشی آن را نصب کرد(اگر دوربین با باتری کار کند)برای تغذیه دوربین های مداربسته بدون باتری هم می توان از نزدیک ترین پریز برق استفاده کرد(هرچند این کار استاندارد نیست).

دوربین های مداربسته بی سیم دارای امنیت بیشتری هستند از آنجایی که دوربین مداربسته بدون سیم است فقط با دسترسی مستقیم به دوربین مداربسته از پایین وجود ندارد.در این دوربین ها می توان تصاویر را از چند محل مشاهده کرداز لحاظ هزینه نیز دارای هزینه کابل کشی و داکت کشی کمتری می باشند.

معایب دوربین های مداربسته بی سیم:

به طور کلی کیفیت تصویر دوربین های مداربسته بی سیم تا حدودی محدود است.زیرا امکان انتقال حجم زیاد اطلاعات از سیگنالهای رادیویی وجود ندارد.

همچنین نویز سیگنال در طول مسیر برروی تصویر شما تاثیر می گذارد.

از لحاظ هزینه، دوربین های مداربسته بی سیم که با باتری کار می کنند اگر تعدادشان زیاد باشد هزینه باتری اشان افزایش می یابد.اگر دوربین باتریی نباشد برای تامین برق دوربیم مداربسته باید کابل کشی و داکت کشی انجام دهید.سیگنال خروجی دوربین های مداربسته بی سیم خیلی قوی نیست به همین دلیل موانعی مثل موانع فلزی باعث کاهش سیگنال دوربین های مداربسته می باشد.در این نوع از دوربین مدار بسته امکان ارسال و انتقال حجم زیادی از سیگنال های رادیویی وجود ندارد و نویز می تواند بر روی تصاویر ارسالی شما تاثیر بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *