(Stabilizer)دوربين مدار بسته چیست؟

استابيلايزر – stabilizerدوربين مدار بسته

 

stabilizer.jpg

نوسانات جریان برق می‌تواند آسیب‌های جدی به سیستم‌های مداربسته وارد کند.

این مشکل وقتی که دوربین‌های باکیفیت و گران قیمتی نصب کرده باشید یا لحظه لحظه نظارت محل، برای شما اهمیت داشته باشد، بیشتر نمود پیدا می‌کند.

برای جلوگیری از آسیب به دوربین‌ها و دستگاه‌ها، باید برق ورودی بدون تناوب و تثبیت شده باشد.

در موارد ساده و کم اهمیت می‌توان با قراردادن یک محافظ برق، از سوختن و آسیب جدی دستگاه جلوگیری کرد. این کار بسیار کم هزینه است، اما نهایتا ۵۰ درصد مشکل را رفع می‌کند.

کارکرد محافظ بسیار ساده است. در صورت بالا یا پایین شدن ولتاژ برق ورودی به دوربین‌ها، جریان را قطع می‌کند و پس از تثبیت جریان، با یک تاخیر قابل تنظیم (مثلا ۶۰ ثانیه)، برق را مجدد وصل می‌نماید.

 

مشکل اینجاست که اولا ممکن است در برخی موارد محافظ به درستی عمل نکند و دستگاه آسیب ببیند. ثانیا در محافظ‌ها جریان برای لحظاتی (معمولا حدود ۱ دقیقه) قطع می‌گردد. بسیاری از دستگاه‌ها با قطع شدن جریان برق، ریست شده و باید از اول کار خود را شروع کنند (مانند DVR‌ها و NVR‌ها).

در کامپیوتر‌هایی که در آنها کارت DVR نصب می‌شود، حساسیت بیشتری وجود دارد. چرا که ذخیره سازی تصاویر برای مدتی قطع می‌شود و در بعضی موارد برای راه اندازی مجدد باید نام کاربر و رمز عبور وارد شود. در صورت عدم حضور در محل ممکن است ساعت‌ها ذخیره سازی تصاویر از دست برود.

استابلایزر‌ها و UPS‌ها این مشکلات را ندارند. استابلایزر نوسان گیر و تثبیت کننده جریان برق است و در صورت نوسان برق ورودی، به وسیله باتری داخلی با خارجی خود، برق دوربین‌ها را تامین می‌کند.

بدین ترتیب دوربین‌ها و دستگاه‌ها بدون هیچ وقفه یا قطع شدن، به کار خود ادامه خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *