کانن دوربین بدون آینه جدید M5 را معرفی کرد

کانن بعد از چند تلاش نه چندان موفق در زمینه‌ی ساخت دوربین‌های بدون آینه، با معرفی مدل M5 قدم محکمی برداشته است. دوربین Canon EOS M5 امروز معرفی شد و هفته‌ی آینده در نمایشگاه فوتونیکا در شهر کلن به نمایش گذاشته می‌شود. M5 پنجمین دوربین بدون آینه‌ی کانن است که از یک منظره‌یاب الکترونیکی بهره می‌برد و از ماه نوامبر با قیمت ۹۷۹ دلار بدون لنز به فروش می‌رسد.

مشخصات فنی دوربین M5 بسیار نزدیک به مدل DSLR میان‌رده‌ی جدید این شرکت، یعنی 80D است. M5 از همان سنسور ۲۴ مگاپیکسلی APS-C بهره می‌برد، بازه‌ی ISO آن  از ۱۰۰ تا ۲۵۶۰۰ است و همچنین دارای سیستم دارای فوکوس ۴۹ نقطه‌ای است. این مدل همچنین از سیستم فوکوس پیکسل دوگانه‌ی کانن بهره می‌برد. در این فناوری در حین انجام عمل فوکوس، هر پیکسل روی سنسور می‌تواند به طور مستقل نور را دریافت کند. سیستم فوکوس دوگانه در حال تبدیل شدن به یک استاندارد در دوربین‌های کانن است حتی از مدل‌هایی که نقطه‌های فوکوس بیشتری دارند، عملکرد سریع‌ و دقیق‌تری دارد. دوربین بدون آینه M5 دارای پردازنده‌ی Digic 7 کانن است و به گفته‌ی این شرکت می‌توان انتظار کیفیت عکس‌هایی مشابه با دوربین 80D یا حتی بهتر را داشت.

Canon EOS M5

M5 دوربین نسبتاً سریعی است و می‌تواند در حال فوکوس مداوم تا ۷ فریم بر ثانیه و در حالت عادی تا ۹ فریم بر ثانیه عکاسی کند. اما این دوربین انتخاب اول فیلمبرداران نخواهد بود چرا که امکانات فیلمبرداری آن چندان چشمگیر نیست. این دوربین می‌تواند ویدیوهای 1080p را با ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. نمایشگر ۱.۶ میلیون پیکسلی LCD لمسی ۳.۲ اینچی M5 تا ۸۵ درجه به سمت بالا و ۱۸۰ درجه به پایین می‌چرخد و انعطاف‌پذیری نمایشگر دیگر مدل‌ها مانند 80D را ندارد.

در مقایسه در با دیگر مدل‌های بدون‌ آینه‌ی کانن، M5 مشخصات بسیار بهتری دارد. مهم‌ترین تغییر این دوربین نسبت به مدل‌های پیشین سری EOS M، اضافه شدن منظره‌یاب الکترونیکی ۲.۶ میلیون نقطه‌ای است. طراحی EOS M5 نیز شباهت بیشتری به دوربین‌های بدون آینه‌ی راجع دارد و همچنین این امکان برای کانن فراهم شده که دکمه‌های بیشتری روی بدنه بگنجاند که عملکرد اکثر آن‌ها را نیز می‌توان شخصی‌سازی کرد. M5 در برابر شرایط نامناسب آب و هوایی مقاوم است اما به گفته‌ی کانن مقاومت آن در حد 5D Mark IV نیست. جنس بدنه‌ی EOS M5 هنوز دقیقاً مشخص نیست اما تأیید شده که جنس بدنه آلیاژ منیزیوم نیست.

دوربین M5 اولین دوربین کانن در کل سری EOS است که از فناوری بلوتوث کم مصرف استفاده می‌کند. این باعث می‌شود دوربین ارتباطی دائم با گوشی کاربر داشته باشد. این اقدام کانن مشاب اپ Snapbridge نیکون است که ارتباط دائم دوربین با گوشی را فراهم می‌کند و از اوایل سال ۲۰۱۶ منتشر شد. کانن هنوز توضیحات کاملی در مورد نحوه‌ی ارتباط نداده است.

Canon EOS M5

در دوربین M5 می‌توانید با کشیدن انگشت خود روی نمایشگر، نقاط فوکوس را مشخص کنید، قابلیتی که پیش از این در دوربین‌های الیمپوس دیده بودیم. یک ثابت‌کننده‌ی تصویر دیجیتالی پنج محوره در M5 وجود دارد که نسبت به ثابت‌کننده‌ی مکانیکی الیمپوس و سونی عملکرد ضعیف‌تری دارد.

اما شاید بزرگ‌ترین اقدام کانن در زمینه‌ی رشد دوربین‌های بدون آینده، ساخت لنزهای مخصوص این مدل دوربین‌ها باشد. با معرفی EOS M5، کانن لنز ۱۸-۱۵۰ با دامنه‌ی دیافراگم f3.5-6.3 را نیز معرفی کرد که با قیمت ۴۹۹ دلار به فروش می‌رسد. دوربین M5 با این لنز سه ماه دیگر عرض می‌شود ۱۴۷۹ دلار قیمت‌گذاری شده است. البته امکان استفاده از تمام لنزهای کانن روی این دوربین با استفاده از یک تبدیل ۹۹ دلاری وجود دارد.

کانن در چند سال گذشته همانند نیکون روی بازار دوربین‌های ‌DSLR تمرکز کرده اما با عرضه‌ی مدل M5 قرار است این رویه را تغییر دهد. این دوربین امکانات مدرن دوربین‌های بدون آینه را در یک قالب کلاسیک عرضه می‌کند و طراحی بسیار کوچک و سبک‌تر نسبت به دیگر مدل‌های کانن دارد. M5 حدوداً ۳۸۰ گرم وزن دارد، تقریباً نصف وزن  80D. دوربین جدید کانن اولین دوربین بدون آینه‌ی جدی این شرکت است که با آن قصد رقابت با بزرگران این صنعت نظیر فوجی، الیمپوس و سونی را دارد.

Canon EOS M5

Canon EOS M5

Canon EOS M5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *