امنیت منزل، اولویت اول در لیست تعطیلات

متاسفانه اغلب در جریان فصل تعطیلات به تعداد سرقت های صورت گرفته از منازل افزوده می شود. طبق گزارشات ارائه شده توسط اف.بی.آی آمریکا، در ماه دسامبر تعداد سرقت های صورت گرفته به اوج خود میرسد، این ماه از سال زمان تعطیلات سال نو و خالی ماندن بیشتر منازل از ساکنین آنها نیز هست.  در ایران نیز با آمدن فصل بهار، سفرهای نوروزی شروع و خانه های زیادی خالی از ساکنین آنها میشوند.

 

در این ماه از سال خطر بیشتری برای آتش گرفتن منازل وجود دارد. طبق گزارشات انجمن ملی آتشنشانی آمریکا (NFPA)، آتش سوزی های صورت گرفته در ایام تعطیلات از لحاظ تمامی خسارات وارده چه بسا خطرناک تر از آتش سوزی های معمول رخ داده در طول سال هستند.

 

پیش از شروع ایام تعطیلات و سفرهای خود، سیستم های امنیتی منازل خود را امتحان کنید. مطمئن شدن از کارکرد درست سیستم های امنیتی خانگی و دستگاه های هوشمند متصل شده، لایه ی مضاعفی از آسودگی را در جریان این فصل شلوغ و پرهیاهو به ارمغان می آورد.

 

تغییر رمز عبور سیستم های امنیتی و دستگاه های متصل به اینترنت باید در اولویت اول لیست های تهیه شده برای تعطیلات قرار بگیرند. رمز عبوری را انتخاب کنید که متشکل از حروف، کاراکترها و اعداد بوده و یافتن آن برای هکرها دشوار باشد. نام کاربری و رمزعبور اولیه سیستم یا دستگاه خود را نگاه نداشته و آنها را تغییر دهید.

علاوه بر این نام شبکه وای.فای خود را تغییر دهید تا شناسایی آن با توجه به منزل شما چندان آسان نباشد. هنگام انجام این کار از اطلاعات شخصی همچون نام خانوادگی یا شماره پلاک منزل خود استفاده نکنید. از کدگذاری شده بودن شبکه وای.فای خود اطمینان حاصل کرده و رمز عبوری قدرتمند را انتخاب کنید.

از اطلاع رسانی بروزرسانی رمزهای عبور سیستم های امنیتی خانگی و لیست مخاطبین خود به شرکت مانیتورینگ امنیت خانگیتان اطمینان حاصل کنید. هر کسی را که دیگر نمیخواهید به خانه ی شما دسترسی داشته باشد، از لیست خود حذف کنید. در صورت لزوم رمزهای عبور خود را تغییر دهید و از اینکه تمامی اعضای خانواده رمزهای عبور جدید را به خاطر سپرده اند اطمینان حاصل کنید. همچنین رمزهای عبور موقتی را به افرادی (همچون میهمان، نگهبان خانه یا مراقب حیوان خانگی شما) دهید که ممکن است در طول تعطیلات بدان نیاز داشته باشند. از اطلاعات شخصی همچون نام خانوادگی یا شماره پلاک منزل خود استفاده نکنید. از کدگذاری شده بودن شبکه وای.فای خود اطمینان حاصل کرده و رمز عبوری قدرتمند انتخاب کنید.

لیست سیستم های امنیت خانگی:

• در صورتی که در ایام تعطیلات قصد سفر دارید، سرویس بازبینی امنیت خانگی خود را روی حالت هشدار قرار داده و اطلاعات تماس خود را همراه با تمام جزئیات در اختیار سرویس مربوطه خود قرار دهید. در صورت نداشتن یک سیستم تایید صوتی یا ویدئویی، نصب چنین سیستمی را مورد توجه قرار دهید تا در صورت به صدا در آمدن آلارم به هنگام نبودن شما در خانه، شرکت مانیتورینگ شما بتواند رخدادهای در حال وقوع را گوش دهد یا ببیند. در صورت داشتن یک سیستم تایید صوتی یا ویدئویی، از عملکرد درست آن پیش از ترک منزل برای سفرهای نوروزی اطمینان حاصل کنید.

 

• از به روز بودن آخرین نسخه نرم افزار و سیستم عامل سیستم امنیت خانگی، دستگاه های خانگی هوشمند و گوشی های هوشمند خود اطمینان حاصل کنید. پیش از ترک خانه ی خود برای سفرهای نوروزی، برای مطمئن شدن از اتصال و کارکرد درست سیستم های خود یک تست اولیه و آزمایشی انجام دهید. علاوه بر این، ویژگی قفل شدن خودکار را از طرریق گوشی هوشمند خود فعال ساخته و از ویژگی هایی استفاده کنید که در صورت گم یا دزیده شدن دستگاه شما، کار پاکسازی اطلاعات فردیتان آسان باشد.

 

• دوربین های نظارت تصویری خود را بررسی کنید تا از جهت قرارگیری آنها به سوی ورودی های خانه و تهیه تصاویر از مناطقی از خانه که مایل به بازبینی آنها به هنگام دوری از منزل هستید اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این دوربین ها، دیتکتورهای تشخیص حرکت و سیستم های نورپردازی امنیتی خود را امتحان کنید. این کار را به دقایق آخر پیش از سفر موکول نکرده و در قسمت انتهایی لیست خود قرار ندهید، سعی کنید که برای این اقدامات زمانی کافی را اختصاص دهید.

 

• با بررسی سیستم های امنیت خانگی والدین سالخورده و کسانی که دوستشان دارید به آنها کمک کنید. به هنگام انجام این کار به دنبال تکنولوژی های هوشمند جدیدی باشید که بتوانند به کسانی که دوستشان دارید کمک کنند تا در خانه ی خود با آرامش و به دور از هرگونه نگرانی به زندگی خود ادامه دهند.

 

• در صورتی که دچار مشکلی با سیستم امنیت خانگی خود شدید، فورا با شرکت سرویس دهنده ی خود تماس برقرار کنید.

 

برگرفته از alarm.org

http://www.didarc.com/fa/news/home-security-system-at-the-top-of-your-holiday-checklist

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *