اهمیت CCTV یا دوربین های مداربسته در مترو

تالیف توسط : ایمن سازان پیشرو

دوربین مداربسته در ایستگاه قطار و مترو 

در سال های اخیر نگرانی های قابل توجهی در رابطه با امنیت حمل و نقل عمومی وجود داشته است .تهدید به فعالیت های تروریستی همواره از قبل وجود داشته است اما امروزه باتوجه به افزایش حمل نقل عمومی این مسئله تبدیل به مشکل بزرگی شده است.
امروزه شما مشاهده می کنید که حمل ونقل عمومی با قطار و مترو به اندازه ای افزایش یافته که به هدف هایی برای سارقان، مزاحمان و حملات تروریستی تبدیل شده است. به طور مثال روزانه بیش از پنج میلیون نفر توسط مترو تهران جا به جا میشوند که تامین امنیت آنها کار بسیار دشواری است اما با نصب دوربین مداربسته در ایستگاه قطار و مترو می توان مانع از انجام اقدامات تروریستی و خرابکارانه در این اماکن شد و علاوه بر اینها نصب دوربین مداربسته می تواند باعث فراهم کردن ایستگاه به مکانی امن برای کسانی شود که از قطار و مترو بعنوان وسیله نقلیه استفاده می کنند.
در ادامه ی مطلب مزایای نصب دوربین مداربسته در ایستگاه های قطار و مترو را که شامل: مبارزه با تروریسم، محافظت از سواران، تحقیقات جرم و جنایت، جلوگیری از نقاشی های دیواری، نظارت بر مناطق نا امن و … را باهم بررسی می کنیم.
مزایای نصب دوربین مداربسته در ایستگاه قطار و مترو:
1. مبارزه با تروریسم:
به دلیل استفاده زیاد از وسایل حمل و نقل عمومی به خصوص قطار و مترو شما می توانید حجم زیادی از جمعیت را در ایستگاه های قطار و مترو مشاهده کنید و همین امر باعث شده است که چنین اماکنی تبدیل به نقاط هدف تروریست ها شود .
نصب دوربین مداربسته در ایستگاه قطار و مترو می تواند مانع از چنین فعالیت هایی شود و قبل از رخ دادن چنین حوادثی با نصب این دستگاه می توان عوامل این فعالیت ها را شناسایی و از انفجار جلوگیری کرد. به عنوان مثال در حمله ی تروریستی اخیر در مترو بروکسل عاملان و مظنونین این حمله به سرعت توسط دوربین های امنیتی شناسایی و تحت تعقب پلیس قرار گرفتند.

شناسایی مظنونان
شناسایی مظنونین حملات تروریستی

2. تحقیقات جرم و جنایت:
یکی دیگر از فواید نصب دوربین مداربسته در ایستگاه قطار و مترو این است که در هنگام وقوع جرم تصاویر و فیلم های ضبط شده توسط دوربین مداربسته می تواند بعنوان مدارک و شواهدی به ما موران امنیتی کمک کند تا عوامل را شناسایی و آنها را دستگیر کنند.
3. مراقبت از مسافران:

امنیت مکان های عمومی مترو
کنترل اماکن عمومی و پر رفت و آمد در مترو

خیلی از افراد هستند که به صورت دائم مسیری را با قطار یا مترو طی می کنند.خطرات گوناگونی این افراد، مخصوصا زنان و کودکان را تحدید  میکند. بنابراین حفظ امنیت برای چنین افرادی مهم می باشد .
نصب دوربین مداربسته در ایستگاه قطار و مترو می تواند این اطمینان خاطر را به مسافران بدهد که این مسیری را که به صورت روزانه با قطار یا مترو طی می کنند محیطی امن می باشد.
4. جلوگیری از نقاشی های دیواری:
شاید یکی از کارهایی که شما همیشه می بینید مواجه شدن با دیوارهای تونل و ایستگاه قطارکه به نقاشی های دیواری آغشته شده است. خیلی از هنرمندان برای اینکه آثار هنری خود را معرض دید مردم قرار می دهند ترجیع می دهند که ایستگاه های قطار و مترو را هدف قرار دهند و دیوارهای ایستگاه و تونل را تبدیل به بوم نقاشی کنند.
پاک کردن نقاشی های دیواری هزینه گزافی روی دست شهرداری می گذارد نصب دوبین مداربسته در ایستگاه قطار و مترو می تواند به ماموران کمک کند تا سریعا این افراد را دستگیر و از رنگ آمیزی دیوار ها جلوگیری کنند.
5. نظارت بر مناطق نا امن:

امنیت نقاط کور مترو
نظارت بر اماکن دور از چشم ماموران امنیتی

شاید شما هم دیده باشید که همیشه یک سری مناطقی در ایستگاه ها وجود دارد که بسیار خلوت و یا از چشم ماموران امنیتی پنهان هستند.
نصب دوربین مداربسته در ایستگاه قطار و مترو باعث می شود که چنین مناطقی کاملا جلوی دید باشند و این مناطق تبدیل به مناطق امن برای مسافران و مردم شوند.
6. قابلیت های دوربین هوشمند:
دوربین مداربسته IP اغلب دارای ویژگی هایی برجسته هستند که از جمله آن ویژگی ها می توان به قابلیت شناسایی آن اشاره کرد. نصب دوربین مداربسته IP می تواند به شناسایی سارقان ،مزاحمان و تروریسم ها کمک کند. این دوربین ها مانع از بروز فعالیت های تروریستی و یا تکرار آن می شود.

7. ذخیره سازی دیجیتال:
با سیستم نظارت دیجیتال شما می توانید تصاویر و فیلم های ضبط شده را به صورت دیجیتال ذخیره نکنید نه اینکه روی یک نوارکاست بزرگ فیلم ها ضبط شود. همچنین استفاده از سیستم نظارت دیجیتال به شما این امکان را می دهد که براحتی بتوانید فیلم ها و تصاویر ضبط شده را سرچ کنید و تمام تصاویر و فیلم ها بصورت آرشیو ذخیره شود.
8.  دسترستی از راه دور:
نصب دوربین مداربسته IP به شما این امکان را می دهد که تصاویر و فیلم ها درشبکه اینترنت قابل دسترسی باشد و با داشتن یوزر پسورد شبکه شما می توانید با گوشی،تبلت،کامپیوترو دسترسی داشتن به اینترنت وارد شبکه شوید و هر جایی که باشید بتوانید تمام تصاویر وفیلم ها را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *