بحث “انتقال” در مکان های بزرگ و نیازهای کاربران

اهمیت موضوع انتقال در سیستم های نظارت ویدئویی واقع در مکان های بزرگ به قدری بالا است که نیازی به بیان نمودن آن نیست. این مکان ها شامل تاسیسات خدماتی، نیروگاه ها، فرودگاه ها و تاسیسات مربوط به ساخت و ساز میشوند. انتقال داده ها و میزان انرژی لازم به مکان درست و تجهیزات درست، در حفظ قابلیت اطمینان به یک سیستم و یکپارچگی آن حائزاهمیت است. بنابراین انتخاب تجهیزات انتقال درست از اهمیت بالایی برخوردار است. با مهاجرت به سوی سیستم های نظارت ویدئویی تحت شبکه IP، بسیاری از کاربران با جایگزین سازی دستگاه های آنالوگ به دنبال صرفه جویی در هزینه های خود و در عین حال حفظ زیربناهای کواکسیال خود هستند.

انتقال” نقشی حیاتی را در نظارت ویدئویی ایفا میکند. بحث انتقال یکنواخت و بدون قطعی ویدئوها از دوربین های تحت شبکه IP به سوی سیستم های NVR، موضوعی کلیدی در سازمان های با مقیاس بزرگ است؛ چرا که این نهادها مسئول حفظ آگاهی موقعیتی و ایمن سازی کارمندان و اموال خود هستند.

علاوه بر داده، زیربنای انتقال به صورت همزمان به عنوان وسیله ای برای فراهم سازی و انتقال انرژی لازم عمل میکند. دوربین های تحت شبکه IP به جای تامین انرژی موردنیاز خود از طریق منابع انرژی موجود درمحل، این انرژی را از طریق اترنت دریافت میکنند. در پس این صحنه، سوئیچ ها و تجهیزات PoE نقشی مهم را در تامین انرژی لازم در دستگاه های تحت شبکه IP ایفا میکنند.

در حقیقت، تقاضای رو به افزایش برای محصولات و تجهیزات PoE باعث رشد این بازار شده است. طبق یکی از پژوهش های انجام شده توسط مارکتز اند مارکتز پیش بینی شده است که راهکارهای PoE در سال 2015 رشدی برابر 451.1$ میلیون دلار خواهند داشت و با نرخ رشد مرکب سالانه ای برابر 12.56٪ درصد بین سالهای 2016 تا 2022، تا سال 2022 به رشدی برابر 1$ میلیارد دلار خواهند رسید. طبق این گزارش: « بکارگیری رو به افزایش تکنولوژی PoE جهت تامین انرژی لازم برای دستگاه هایی که با برق کار میکنند، به جهت مزیت های آن همچون هزینه ی نصب پایین، آسودگی بالا و قابلیت اطمینان آنها باعث افزایش تقاضا برای تجهیزاتPoE محور و دستگاه های سازگار با PoE شده و بدین شکل منجر به افزایش تقاضا برای راهکارهای PoE شده است». «طبق پیش بینی های این پژوهش، بازار راهکارهای PoE برای مدارهای آی سی (IC﴾ و دستگاه های کنترل کننده ای که با نیروی برق کار میکنند، بین سالهای 2016 تا 2022 بالاترین نرخ رشد را خواهند داشت. این رشد بازار را میتوان به تقاضای بالا برای دستگاه های PoE محوری که با برق کار میکنند، مخصوصا تلفن های ویپ ﴿VoIP﴾، نقاط دسترسی بیسیم و دوربین های تحت شبکه ﴿IP﴾ ارتباط داد.»

کاربران به دنبال چه هستند؟

با توجه به اهمیت بحث انتقال، کاربران خواهان قابلیت اطمینان به تجهیزات مربوطه هستند. این بدان معناست که کاربران به دنبال سیستمی هستند که فارغ از آب و هوا و فضای موجود همچنان کارایی عملیاتی خود را حفظ کند. علاوه بر این، صدور مجوز برای بررسی وضعیت تجهیزات توسط اپراتورها نیز در تاسیسات بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار است.

در مکان های بزرگی چون تاسیسات خدماتی و نیروگاه های خورشیدی که در بیابان ها و فرودگاه ها قرار دارند، تجهیزات انتقال نصب شده در آن منطقه میتوانند کیلومترها از یکدیگر و از مرکز فرماندهی و مرکز کنترل فاصله داشته باشند. فرستادن افراد برای بررسی هر یک از تجهیزات موجود در آن منطقه میتواند پرهزینه و پردردسر تمام شود. 

در صورت عدم امکان بازبینی دورادور، قطعا باید افرادی را به محل تجهیزات بفرستید که این کار خود هزینه برانگیز و پردردسر است. به همین دلیل است که بسیاری از اپراتورهای سیستم های بزرگ به فضاهای مدیریت شده نقل مکان کرده اند. به عنوان مثال در صورتی که داده های دریافتی یک محل زیاد باشد، تعداد پهنای باندهای اختصاص داده شده باید بیشتر شوند. اگر بتوانید این کار را به صورت دورادور انجام دهید، نیازی به فرستادن افراد به آن محل نخواهید داشت. در نتیجه داشتن تجهیزات انتقالی که افراد را قادر به بازبینی دورادور سازد میتواند باعث آسودگی و کارایی عملیات های کاربران شود.

علاوه بر این، قابلیت اطمینان عامل مهم دیگری برای انتقال است. تامین انرژی و ارسال داده های حیاتی به مکان درست آن هم به صورت یکنواخت و بدون ایجاد هرگونه وقفه از جمله خواسته های کاربرانی است که در مقیاس بزرگ، شرایط دشوار و آب و هوای نامساعد کار میکنند. در تاسیسات مربوط به ساخت و ساز، مواد شیمیایی خورنده وجود دارند. بنابراین داشتن تجهیزات سرسخت و مقاومی که قادر به مقاومت در برابر این شرایط باشند موضوعی کلیدی است.

اپراتورها با توجه به شرایط عملیاتی خود نیازمند تجهیزات انتقالی با قابلیت اطمینان و مقیاس پذیری بالا هستند. تجهیزات مربوطه باید سرسخت و مقاوم بوده و در محیط های خطرناک از خود مقاومت نشان داده و یا در محیط های دشوار قادر به ارائه عملکرد باشد. به عنوان مثال­ در تاسیسات خدماتی ممکن است که این تجهیزات در محیط باز کار کنند، بنابراین تجهیزات مربوطه باید در گستره ی دمایی بین -40 تا 75 درجه سلسیوس عملکرد داشته باشد.

طبق بررسی های منطقه ای این پژوهش، آمریکای شمالی بزرگترین سهم از بازار راهکارهای PoE  را در سال 2015 به دست آورده و در رتبه های بعدی مناطق آسیا-اقیانوسیه و اروپا قرار دارند. رشد بالای بازار این منطقه را میتوان به تقاضای رو به افزایش موجود برای دستگاه های کنترل کننده PoE و مدارهای آی سی – آن هم به دلیل تعداد بالای تجهیزات PoE که با برق کار کرده و همچنین حضور پررنگ سازندگان اینگونه دستگاه ها در آمریکای شمالی –ارتباط داد.

منبع: مجله a&S

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *