دوربین های مداربسته ضد ضربه به چه دوربین هایی گفته میشود.

چه نکاتی یک دوربین را مقاوم در برابر خرابکاری میکند.
زمانی که یک دوربین در مکانی نصب میشود که امکان دسترسی فیزیکی به آن وجود دارد احتیاط ها و پیشگیری هایی باید برای محافظت از آن در برابر دزدی یا اقدامات تخریب کننده صورت گیرد. یکی از مهمترین فاکتور های که هنگام تهیه دوربین باید در نظر گرفته شود درجه استاندارد دوربین و مقاومت آن در برابر عملیات تخریبی است. اما این دقیقا به چه معنیست؟
3 ویژگی برای تعیین میزان مقاومت یک دوربین مداربسته در برابر خرابکارب تعریف شده است.
  1. دوربین باید به نحوی طراحی شود تا به سهولت باز نشود برای این منظور در بخش خارجی از پیچ های خاصی استفاده میشود که نیاز به ابزار مخصوصی جهت دسترسی به پیچها ایجاد کند. دوربین هایی که در ساخت آنها از این پیچ ها استفاده شده امکان باز شدن توسط آچار های مرسوم
  1. جنبه دیگر برای تولید یک دوربین پایدار در مقابل تخریب استفاده از مواد مخصوص با ضریب مقاومت بسیار بالا در برابر ضرباتی مانند تخریب توسط چکش یا موارد مشابه است. چطور میتوان دریافت یک دوربین چقدر در برابر ضربه های شدید مقاوم است؟ استاندارد بین المللی وجود دارد با نام IEC 62262 معادل استاندارد اروپایی EN 62262 و مراکزی جهت آزمایش بر روی این ویژگی تاسیس شده تا تولید کنندگان محصولات خود را برای تست به این مراکز برده و از میزان مقاومت آن در برابر این موارد آگاه شوند و مجوز درج علائم استاندارد در این زمینه را اخذ کنند. در این تست نوع، وزن و نیروی حاصل از اصابت چکش مورد بررسی و آزمایش قرار میگیرد و درجه های منتصب به محصولات بین IK1-IK10 تعریف میشود کهIK1 گویا ضعیف تر بودن و IK10 نشان بیشترین حد مقاومت در برابر ضربه و تخریب است. در انتهای این مطلب جدولی قرار دارد که جزئیات این استاندارد و آزمایشات مرتبط به آن را نشان میدهد.
  1. آخرین موردی که کمک میکند یک دوربین مداربسته را به دوربینی پایدار و مقاوم در برابر فعالیت های مخرب باشد توجه و چگونگی کابل کشی آن است که از محل قرارگیری دوربین تا دستگاه رکورد تصاویر و وقایع باید با دقت و به شکل مهندسی اجرا شود.
3 روش برای کابل کشی وجود دارد که بسته به نوع دوربین، محل نصب و محل ورود کابل به دوربین یکی از آنها بهترین نتیجه را حاصل میکند.
  • نصب دوربین به شکلی که کاملا به سطح ( دیوار یا سقف ) متصل باشد: محل ورود کابل به دوربین عموما از پشت آن است که این امکان را فراهم میکند تا دوربین را کاملا به دیوار یا به جعبه تقسیم متصل کرد در این صورت کابل ها در دسترس افراد خرابکار قرار ندارد.
  • نصب دوربین با استفاده از پایه و براکت های مناسب و محکم دیواری. در اغلب پایه های جدید و مدیر مجرایی برای انتقال و محافظت از کابل های تعبیه شده تا به بهترین شکل مانع از وارد شدن هر نوع صدمه به کابل ها و به تبع آن از بین رفتن تصویر دوربین شود.
  • استفاده از کانال و مجرا
    فارق از اینکه در پروژه چه نوع دوربینی استفاده میشود همیشه نیاز به رساندن کابل از دوربین های نصب شده در محیط های خارجی به داخل ساختمان یا مکانی که کابلها وارد بنا میشوند برای اتصال به سویچ شبکه یا رابط PoE است. در حالی که کشیدن کابل ها روی نما یا وارد کردن جداگانه و مستقیم هر دوربین به ساختمان ظاهری نامناسب به اجرا و دردسر ها و طبعات بسیاری خواهد داشت. در این حالت با استفاده از مجرا، کانال، لوله های استیل یا فلکسی ( منعطف) میتوان علاوه زیبایی کار، پروژه را بصورت مهندسی و با رعایت استاندارد ها مقاوم در برابر تاثیرات آب و هوا و خرابکاری مقاوم نمود.
  • نمونه هایی از پایه ها و براکت ها
    نمونه ای از لوله ها و کانال ها و انواع اجرا

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *