رشد بازار نظارت ویدئویی بیسیم در بکارگیری سیستم های IP

بازار جهانی نظارت ویدئویی بیسیم در سالهای پیش رو شاهد رشدی قدرتمند در زمینه ی تغییر جهت مضاعف مشتریان به سوی سیستم های دیجیتال، قیمت های پایین تر دوربین ها و دغدغه های امنیتی مضاعف خواهد  بود.

 

طبق گزارش ارائه شده توسط گروه تحقیقاتی تکناویو، این بازار از سال 2017 تا سال 2021 به 1,505.64 دلار با ترکیب نرخ رشد سالانه ای ﴿CAGR﴾ بیش از 21 درصد خواهد رسید. تکناویو یک شرکت پیشرودر زمینه ی تحقیقات بازار است که پوشش دهی جهانی دارد.

 

به نقل از یکی از تحلیلگران ارشد این شرکت در زمینه ی تحقیقات امنیت IT، آمیت شارما: « به دلیل هزینه ی مناسب، انعطاف پذیری، مقیاس پذیری و آسودگی در نصب دوربین های IP، این دوربین ها به صورت گسترده در حال بکار گرفته شدن در بخش نظارت ویدئویی هستند. این دوربین ها میتوانند با پیشرفت نیازهای مشتریان، ارتقا پیدا کنند و به آسانی با دستگاه های امنیتی موجود تلفیق شوند.»

 

دوربین های تحت شبکه علاوه بر ارائه ی جریان های ویدئویی بهتر، امکان کنترل دسترسی کاربران را در سطوح مختلف فراهم و مانع مخدوش سازی ایجاد شده توسط سایر برندها میشود. به نقل از تکناویو، استفاده از دوربین های IPP در تاسیساتی چون استادیوم ها ، پروژه های نظارت ویدئویی و هتل ها به شدت افزایش یافته و درنتیجه باعث رشد بازار شده است.

 

طبق این گزارش، با همه گیری بیشتر تکنولوژی هایی چون ذخیره سازی ابری، قیمت فروش راهکارهای امنیتی در حال کاهش بوده است. با کاهش هزینه های کلی برای برقراری سیستم های امنیتی، تعداد کاربرانی که مایل به بکارگیری این سیستم ها هستند افزایش پیدا خواهد کرد. قیمت های مناسب تر اساسا باعث افزایش تعداد مصرف کنندگانی از کسب و کارهای در مقیاس کوچک و بخش های مسکونی این بازار شده است. فضای فروش شدیدا رقابتی حاکم، کاهش قیمت ها در این بازار را تسهیل و باعث رشد بازار کلی شده است.

 

مسئله ی دیگر، فضا و عدم ثبات سیاسی حاکم بر برخی مناطق در جهان است. نمونه ای قابل توجه در این زمینه، حمله ی صورت گرفته ی اخیر به دفتر مجله ی فرانسوی شارلی ابدو در پاریس است. در این مورد، تصاویر ویدئویی ضبط شده از این حملات توسط دوربین های نصب شده در فضاهای پیرامونی ضبط شده بود. ویدئوهای ضبط شده از این رخداد به نیروهای پلیس در شناسایی مجرمین کمک نموده است.

 

شارما در آخر افزود: « قوانین سختگیرانه ای در جهت افزایش امنیت با کمک نصب سیستم های امنیتی تصویب شده است. تجهیزات نظارت ویدئویی بیسیم در فضاهای عمومی چون هایپرمارکت ها، بیمارستان ها، فرودگاه ها، ایستگاه های قطار، هتل ها و بازارها نصب شده اند تا خیال افراد را از نگرانی های امنیتی آسوده سازند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *