ریست کردن پسوورد دستگاه DVR

فراموش کردن پسوورد یا رمز دستگاه DVR یا NVR یکی از رایج ترین مشکلات مصرف کنندگان تجهیزات حفاظتی است. در این مطلب به صورت مشروح به روشهای ریست کردن یا بازیابی رمز دستگاه های ضبط کننده دوربین مداربسته می پردازیم.

تفاوت در روشهای بازیابی رمز دستگاه

هر یک از برندهای دوربین مداربسته روشی متفاوت برای ریست کردن رمز دارند بنابراین روشهای مختلف برای برندهای متفاوت معرفی خواهد شد. مشکل اصلی برای دستگاه های متفرقه به وجود می آید که برای برگرداندن پسوورد آنها روش مشخصی وجود ندارد. با این حال برخی از روشهای رایج برای این دستگاه ها را نیز بررسی خواهیم کرد.

ریست کردن پسوورد دستگاه های هایک ویژن

از سال 2015 به بعد و پس بروز پاره ای مشکلات امنیتی در سیستم های مداربسته هایک ویژن امنیت سیستم های مداربسته خود را به شدت بالا برده. رمز پیش فرض در دستگاه های قدیمی هایک ویژن 123455 بود اما در حال حاضر دستگاه های هایک ویژن فاقد رمز پیش فرض هستند و باید رمزی پیچیده برای آنها انتخاب کرد.
برای ریست کردن رمز دستگاه های هایک ویژن نرم افزار SADP را از سایت Hikvision.com دانلود کرده و دستگاه را به کامپیوتری که نرم افزار بر روی آن نصب شده از طریق کابل LAN متصل کنید. سپس در قسمت Forget Password وارد شوید. این قسمت فایلی با پسوند xml به شما خواهد داد که باید آن را برای نمایندگی هایک ویژن ارسال کنید تا رمز جدید برای شما ایجاد شده و ارسال شود.

ریست کردن پسوورد دستگاه های سامسونگ

رمز پیش فرض دستگاه های سامسونگ 4321 است. در گذشته این دستگاه ها روش های ساده تری برای ریست کردن پسورد یا ریست کردن دستگاه داشتند برای مثال برای بسیاری از مدل های قدیمی با نگه داشتن کلید های Mode و PTZ به صورت همزمان برای 5 ثانیه دستگاه به صورت کامل ریست می شد و دوباره می توانستید با رمز پیشفرض وارد دستگاه شوید.
در صورتی که دستگاه سامسونگ شما دچار مشکل شده بود بهترین کار ارسال دستگاه برای ریست کردن به نمایندگی است.

ریست کردن پسوورد دستگاه های داهوآ

دستگاه های DVR داهوآ در گذشته دارای یک پسوورد مادر بسیار ساده بودند که بر روی همه آنها کار می کرد. به دلایل امنیتی از اشاره به این پسوورد در وبسایت خودداری می کنیم.
در حال حاضر برای ریست کردن پسوورد دستگاه های داهوآ باید به صورت مستقیم با نمایندگی آنها تماس بگیرید.

ریست کردن پسوورد در دستگاه های متفرقه

برخی از برندهای متفرقه مانند Raster، Maxron و … در واقع محصولات شرکت هایی مانند Hikvision, Dahua و … را به نام های دیگر می فروشند. برای ریست کردن پسوورد در این برندها از روش برند اصلی استفاده کنید.
در دیگر دستگاه های متفرقه روش های متفاوتی برای ریست کردن پسوورد وجود دارد:

  • در آوردن باتری داخلی دستگاه: باتری روی برد دستگاه را برای چند ثانیه بردارید و مجدد در جای خود بگذارید. تنظیمات دستگاه به حالت کارخانه برخواهد گشت.
  • تنظیم پین های سوزنی روی مادربرد دستگاه: با اتصال پین ها در حالتی خاص برای برخی DVR ها امکان ریست کردن آنها فراهم می شود.
  • نگه داشتن یک دکمه ریست: در برخی دستگاه ها با نگه داشتن یک دکمه ریست بر روی مادربرد دستگاه، دستگاه ریست می شود.

بهتر است در صورتی که اطلاعات فنی کافی برای این کار ندارد حتما دستگاه را برای ریست شدن به یک تعمیر کار معتبر ارائه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *