طراحی زیرساخت شبکه IP/PoE دوربین مداربسته

در ابتدا باید این را درنظر داشته باشید که در بسیاری از موارد با تغییر حتی یک دستگاه در داخل شبکه دوربین مداربسته و سیستم نظارت تصویری نیاز می شود کل زیر ساخت هم تغییر نماید.

نوشتن لیستی کامل و تهیه فاکتور خرید و پیشنهاد برای تجهیزات زیرساخت شبکه سیستم نظارت تصویری کار آسانی است اما این در صورتی است که شما دقیقا بدانید چه می خواهید و چطور قرار است سیستم به کار گرفته شود. ضمن اینکه لیست هر شرکت و کسب و کار و شرایطی منحصر به همان موقعیت است و شبیه پازلی جدید در هر پروژه عمل می نماید.

این را هم در نظر داشته باشید که گاهی همه چیز بخوبی پیش نمی رود و حضور عوامل محیطی یا تئوری فکری جدید کاربران کار را گره می زند.

اول به مفهوم این می پردازیم که اصلا طراحی زیرساخت یک شبکه برای استفاده از دوربینهای مداربسته تحت شبکه و با استفاده از PoR در سیستمهای نظارت تصویری امنیتی یعنی چه؟

اول از همه یک نقطه مرکزی برای کار در نظر بگیرید که بطور تئوری همه تجهیزات مثل دوربین مداربسته یا دستگاههای کنترل دسترسی قرار است از آن نقطه مسیریابی شوند. این نقاط مبدا، ممکن است در بعضی پروژه ها متعدد باشند و هر کدام نیاز به استفاده از چارچوب ارسال و دریافت ویژه ای برای داده ها داشته باشند(IDF).

برای هر یک از این نقاط و موقعیتها باید موارد زیر در نظر گرفته شوند:

تعداد و نوع دوربینهای مدار بسته مد نظر

  • شرکت سازنده و مدل هر یک از دوربینهای مداربسته را باید بدانید. اطلاعات کافی به محاسبه نیازمندیهای پهنای باند و PoE کمک می نماید.
  • قرار است چه تعداد دوربین مداربسته در این محل نصب شود؟ اگر دوربینهای مداربسته متفاوتی از برندهای مختلف برای آن در نظر دارید باید همه را لیست نمایید.
  • همه اعداد و ارقامی که از فواصل بدست آمده محدودیتی برابر با حداکثر 90 متر )290 فوت(خواهند داشت تا بتوانیم از قابلیت PoE استفاده کنیم. یعنی حداکثر فاصله بین اتصالات باید کمتر از 90 متر باشد. شاید شما تنها به محدودیت 100 متری PoE فکر کنید اما بازهم این حداکثرها به نوع و برند کابلهای شبکه ای بر می گردد که قرار است مورد استفاده قرار دهید. یعنی میزان مقاومت کابل و تغییر کارایی سیستم مهم خواهد بود. موارد استثنا را نیز نمی توانیم در برنامه ریزی در نظر بگیرید وگرنه یکی از بهترین گزینه ها مثلا سیستم PoE + شرکت Uniview خواهد بود که به بهترین شکل تا 300 متر می تواند PoE و ارسال داده ها برای یک دوربین مداربسته را میسر نماید.

نوع کابل شبکه مورد استفاده

  • چه کابلی برای نصب استفاده شده است؟ وقتی کابل کشی موجود که از تغییر کواکسیال و آنالوگ به شبکه IP رسیده است ممکن است بخشهایی هنوز از کواکسیال یا فیبر نوری در سیستم استفاده کرده باشند. برای کابل کواکسیال از استاندارد RG59 استفاده می شود اما مهم است که در نظر گرفته شود. زیرا کابلهای بسیار قدیمی ممکن است از محافظ آلومینیومی در ساختشان استفاده شده باشد که باید حتما برای رسیدن به مقاومت بالاتر در کابلها از نوع جدید بدون محافظ استفاده شود.
  • در نصب کابلهای جدید شبکه از استانداردهای Cat 5e و Cat 6 استفاده می کنند.
  • فیبر نوری خیلی پیچیده تر است و باید در ابتدا نوع ارسال مشخص شود.
  • مشخص نمایید که نوع ارسال کدامیک از حالات Single یا Multimode خواهد بود. سپس باید سایز کابل و فیبر را در نظر داشته باشید که قابلیت هماهنگی با نوع ارسال را داشته باشد. برای حالت ارسال Single باید از کابل 9/1.25 استفاده شود و در حالت Multimode نیز می تواند در دو ابعاد 62.5/1.15 یا 50/1.25 باشد که بستگی به فاصله خواهد داشت. جدا از این موارد، مودمهای کابل فیبر نوری باید هماهنگ با هر کدام از مشخصات باشد و پهنای باند مناسبی را پشتیبانی نماید. توسط لوازم بیشتری که نقش تبدیل را بازی می کنند نوع کابل می تواند مثلا تنها UTP یا کابل شبکه معمولی بوده و بصورت مستقیم دستگاه به شبکه متصل شود. برای کابلهای کواکسیال و زوج سیم و فیبر نوری در شبکه نیاز به تجهیزاتی برای تبدیل نوع ارسال وجود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *