فشرده سازی 95 درصدی با کدک جدید U-Code شرکت یونی ویو

شرکت یونی ویو بعنوان هشتمین شرکت بزرگ تولید کننده تجهیزات نظارت تصویری و دوربین مداربسته تحت شبکه در جهان اخیرا از خلق تکنولوژی جدید فشرده سازی و انکدینگ تحت عنوان U-Code خبر داده است. این روش فشرده سازی می تواند مصرف پهنای باند را 80 تا 95 درصد بدون افت کیفیت کاهش دهد. چیزی که می تواند برای تمامی کاربران دوربین مداربسته جذاب بوده و به کاهش هزینه های کلی پروژه ختم شود.

کدک جدید U-code شرکت یونی ویو

ویژگی کدک U-Code یونی ویو

برخلاف تکنولوژیها و روشهای رایج فشرده سازی که برای کاهش هزینه های ذخیره سازی به کاهش شدت رزولوشن و کاهش نرخ فریم تصویر دست می زنند، روش کار کدک U-Codeمتفاوت و هوشمندانه تر عمل می کند. کدک U-Code با استفاده از IRP (درک منطقه هوشمند) به شناسایی حرکت در هر فریم از تصویر می پردازد و هر تصویری که دارای تغییراتی در ارکان صحنه و تصویر باشد بصورت اطلاعات مهم منتقل نموده و باقی اطلاعات ثابت(تصویر درخت و کوچه و دیوار و..) نیز بدون تغییری از اطلاعات ذخیره شده قبلی بی نیاز از جابجایی جدید در نظر گرفته می شود.

سازگاری با کدکهای H.264 و H.265

نه تنها استفاده از کدک U-Code مکانیزم فشرده سازی بهتری دارد بلکه با تمام دوربینهای مداربسته تحت شبکه یونی ویو که از کدکهای H.265 و H.264 استفاده می کنند سازگاری داشته و با بروزرسانیهایی می تواند در کارکرد و صرفه جویی در مصرف حافظه و هزینه ها بیش از روشهای فشرده سازی که تا کنون ابداع شده است کارایی داشته باشد.

در زیر می توانید به نمونه ای از سناریوی گفته شده نگاهی بیندازید.

نمونه تصویر دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی یونی ویو

برای مثال می توانید تصویر یک دوربین مداربسته تحت شبکه 4 مگاپیکسلی یونی ویو را مشاهده کنید که در حالت اول با فعال بودن کدک U-Code درحال ضبط تصاویر است. همانطور که می بینید میزان پهنای باند مورد استفاده 379 کیلوبیت است و حداکثر در یک روز به حافظه ای بیشتر  از 3 گیگابایت نیاز نخواهد داشت.

اما در تصویر بعد با غیر فعال سازی U-Code میزان پهنای باند مورد استفاده به 6 مگابیت در ثانیه می رسد و این یعنی در استفاده عادی در یک روز؛ دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی تا 63 گیگابایت حافظه را بر روی دستگاه NVR به هدر خواهد داد. با یک محاسبه ساده می بینید که با استفاده از کدک جدید Uniview صرفه جویی 95.3 درصدی در مصرف حافظه خواهید داشت و این یعنی فشرده سازی 95 درصدی برای محیطهای کم تحرکتر از تصویر زیر حتمی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *