مزایای کنترل محیط کار توسط دوربین ها مدار بسته و سیستم های نظارتی

 

طبق یک آمار رسمی که در سال 2007 در ایلات متحده منتشر شد 45 % از صاحبان کسب وکار ، تماس های تلفنی، کامپیوتر ها و رفت و آمد کارمندان خود را کنترل می کنند. این میزان از کنترل شامل بیش از نیمی از کل کارمندان این کشور می شود. اما پرسش اینجاست که این کنترل ها چه سودی برای کارفرمایان و کارمندان دارد؟

مدیریت بازدهی ساعت کاری

کنترل کردن کارکنان توسط دوربین های امنیتی این امکان را به کارفرمایان می دهد تا سریعا متوجه مواردی مانند ترک محل کار و یا انجام کارهای نا مرتبط به کار توسط کارمندان شود و برای حل مشکل تصمیم مناسبی بگیرند. همچنین با کنترل کامپیوتر های کارمندان می شود به نحوی جلوی انجام کارهای شخصی مانند خرید آنلاین و دیدن فیلم را گرفت و از این طریق به بالا رفتن بازدهی کارمندان کمک کرد. طبق آمار 65%  کامپیوتر های کارمندان ایلات متحده توسط نرم افزار های مانیتورینگ (monitoring)  کنترل می شوند.

پیش گیری از ضرر

post2.post image1

با استفاده از سیستم های نظارتی می شود از ضرر های کوچکی مانند سرقت کاغذ یا لوازم قیمتی شرکت  تا ضرر های بزرگی مانند فروش اطلاعت سری و یا دست برد به گاو صندوق و یا مدارک و اسناد مالی شرکت پیش گیری کرد.

بالا بردن بازدهی کارمندان

سازمان AMA (American Marketing Association) در گزارشی اعلام کرد که بیش از 80% از کارفرمایان، کارمندان خود را از مانیتورینگ کاملا مطلع کرده اند. این اقدام به گفته ی کارفرمایان باعث بهتر شدن رابطه ی بین کارمند و کارفرما شده ، زیرا نه تنها از اشتباهات و تخلفات جلوگیری کرده ، بلکه باعش شده بود که تلاش مضاعف و احترام به قوانین کارمندان، توسط مدیر مجموعه دیده شود و برای این کارمندان، تشویقی در نظر گرفته شود.

البته تا اکنون قوانین جامع و کاملی برای این گونه نظارت ها وضع نشده. همچنین این گونه نظارت ها می تواند حریم شخصی افراد را از بین برده و برای کارمندان تحمل شرایط کار را  دشوارکند. ولی در محیط هایی مانند محیط کار اگر شما چیزی برای پنهان کردن ندارید و به اندازه کافی کار می کنید پس دلیلی هم برای نگرانی وجود ندارد.

 

منابع:    smallbusiness.chron.com

www.ama.org

ترجمه و جمع آوری: ایمن سازان پیشرو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *