مهمترين و رايج ترين موضوعات نظارت تصويري در سال ٢٠١٨ چه خواهند بود؟

سال 2017 پشت سر گذاشته شد. در این سال شاهد پیشرفت‌ ها و البته چالش‌ هاي بسیاری در حوزه‌ هاي مختلف صنعت حفاظت و به خصوص بخش نظارت تصویری بودیم. ویدئوآناليتيك(فناوري آناليز تصوير) به قابلیت‌ هاي هوشمندتری مجهز شد و فناوری‌ هاي قدیمی‌ تر آن نیز پیشرفته‌ تر گرديد. فناوری H.265 رواج بیشتری یافت و تولید كنندگان به دنبال راه‌ هايي برای مقابله‌ ي هرچه بیشتر با مشکلات و چالش‌ هاي ذخیره‌ سازي داده‌ هاي بزرگ بودند. حفاظت سایبری و موضوع مقابله با حملات هکرها و باج‌ افزارها به سیستم‌ هاي نظارت تصویری و تهدید داده هاي کاربران نیز از جمله مباحث داغ سال 2017 بود. در سال ٢٠١٨ مسلماً شاهد موضوعات جدید و پر اهمیتی خواهیم بود؛ چالش‌‌ هايي که شاید تولیدکنندگان، فروشندگان، ارائه دهندگان خدمات نظارت تصویری و کاربران نهایی تا پایان سال با آن‌ ها رو به رو باشند. به همین منظور دنیای حفاظت با تعدادی از کارشناسان بين المللي و مدیران ارشد کمپانی‌ هاي مطرح تولیدکننده‌ ي تجهیزات و راه‌ كارهاي نظارت تصویری گفتگو کرده تا نظرات و پیش‌ بيني هاي آنان در ارتباط با مهم‌ ترين و رایج‌ ترين موضوعات سال 2018 در حوزه‌ ي نظارت تصویری را به رشته تحرير دربياوَرَد و با خوانندگان خود در میان بگذارد.

سامر اسليك، مدير منطقه اي خاورميانه در كمپاني Vicon

همانطور که می ‌بینیم روند پیشرفت سیستم ‌های نظارت تصویری در حال پیشروی به سوی هوشمندتر شدن است. بنابراین در سال 2018 ویدئوآنالیتیک یا سیستم‌ های هوشمند، بخش بسیار مهمی از صنعت نظارت تصویری را به خود اختصاص خواهد داد. همچنین هوش مصنوعی نیز در این میان سهم قابل توجهی خواهد داشت. اکثر مشتریان و کاربران نهایی هنگام خرید دوربین‌ های نظارتی بیشتر علاقمندند بدانند که چگونه با دوربین کار کنند تا اینکه بخواهند راجع به مانیتورینگ، اطلاعات کسب نمایند. آنان می‌ خواهند به تحلیل و بررسی ویدئو و تصاویر به دست آمده بپردازند و بدانند که سیستم چگونه ویدئو را آنالیز می ‌کند. در این صورت بهتر می‌توانند تصمیم بگیرند که کدام روش‌ های آنالیز تصویر برای کار آنان مناسب‌ تر است و در مجموع به این نتیجه می‌ رسند که سیستم آنان با چه استراتژی‌ هايي کار می ‌کند. در سیستم‌ های نظارت تصویری کلاسیک و سنتی همچون دوربین‌ های مداربسته و DVR ها، ویدئو به طور مداوم ضبط می ‌شد و افرادی نیز به عنوان اپراتور به مانیتورینگ و نظارت بر تصاویر می ‌پرداختند. اما اکنون کاربران انتظار دارند سیستمی داشته باشند که به آنان در تصمیم‌ گيري درست و انتخاب مناسب استراتژی، کمک کند.
*مجله تخصصي دنياي حفاظت*

استفان لانتوين مدير ماركتينگ اروپا، خاورميانه و آفريقا در كمپاني Pelco

از دیدگاه من مهم ‌ترین موضوع سال 2018 در نظارت تصویری، مبحث حفاظت و امنیت سایبری خواهد بود. امنیت سایبری موضوعی است که روز به روز بر اهمیت و حساسیت آن افزوده می‌ شود. همچنین هوشمندی و اتوماسیون در نظارت تصویری پر رنگ‌ تر و برجسته‌ تر خواهد شد؛ در نتیجه به کاربران نهایی این امکان را می ‌دهد تا از سیستم ‌های هوشمندتر و اتوماتیک ‌تر بهره ‌مند گردند.

ميليند بوركر نايب رئيس كمپاني Infinova در خاورميانه، آفريقا و جنوب آسيا

مباحث متعدد نظارت تصویری نظیر سیستم ‌های IP، سیستم ‌های هیبریدی یا ترکیبی، ویدئوآنالیتیک مبتنی بر NVR در دوربین همچون تشخیص چهره، همه و همه موضوعاتی هستند که در سال 2018 مطرح خواهند شد. اما به نظر من موضوع مهم و رایج سالی که پیش رو داریم، مبحث پهنای باند و ذخیره ‌سازی خواهد بود؛ چرا که قیمت و هزینه‌ ی ذخیره‌ سازی بیشتر از هزینه ‌‌های خود سیستم تمام می ‌شود.
*مجله تخصصي دنياي حفاظت*

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *