اهمیت سیستم های امنیتی خرده فروشی ها در تعطیلات

جرائم صورت گرفته در خرده فروشی ها یکی از بزرگترین مسائلی است که سوپرمارکت ها و خرده فروشی های کوچک موجود در بازار با آن دست و پنجه نرم میکنند و با آمدن فصل تعطیلات این وضع بدتر هم میشود. طبق آمارهای ارائه شده توسط شرکت  فیس فرست، صنعت خرده فروشی آمریکا در نتیجه ی به سرقت رفتن کالاهای موجود در مغازه ها، هر ساله بیش از 45 میلیون دلار ضرر میبیند. از سرقت و کش رفتن کالاهای موجود درمغازه گرفته تا کلاهبرداری و جرائم سازماندهی شده در خرده فروشی ها، خرده فروشان با مشکلات زیادی به خصوص در ایام تعطیلات دست و پنجه نرم میکنند؛ در این ایام، خرده-فروشان تعداد مشتریان بیشتری داشته و کالاهای جدیدی را به مغازه خود اضافه میکنند. این موضوع میتواند تاثیر قابل توجهی روی حاشیه سود و فعالیت های بیزینسی خرده فروشی ها داشته باشد.

خرده فروشان نیازمند یک استراتژی پیشگیرانه هستند که شامل انتخاب های هوشمندانه ای چون نصب یک دوربین امنیتی پیشرفته برای صنایع خرده فروشی میشود؛ بدین شکل میتوان از وقوع جرائم خرده فروشی در طول ایام تعطیلات پیشگیری نمود.

1.  ریسک سرقت بیشتر مشتریان

همانطور که همه ی ما میدانیم، بیشتر مشتریان عاشق شور و هیجان بیشتر و بهتر پیشنهادهای ارائه شده توسط فروشندگان در ایام تعطیلات هستند. این به معنای فعال بودن کسب وکار خرده فروشان است، با این حال افزایش تعداد خریداران در فصل تعطیلات ریسک های خاص خود یعنی ریسک سرقت را به همراه دارد. طبق گزارش های ارائه شده، در فروشگاه های سازماندهی شده موجود در شهرهای بزرگ، در جریان سفرهای کوتاه اجناسی باز ارزش غالب بر 200.000$ به سرقت رفته است. با استفاده از استراتژی هایی چون ایجاد به هم ریختگی هایی چون جابجایی کالاها، افراد میتوانند توجه کارکنان خرده فروشی ها را از سارقینی که به سرقت کالاها میپردازند دور کنند.

جرائم سازماندهی شده در خرده فروشی ها به تنهایی باعث کمبود $30 میلیاردی در حجم خرده فروشی سالیانه میشود. این اعداد و ارقام بالا به افراد کمک میکند تا دلیل نیاز خرده فروشان به سرمایه گذاری بیشتر روی ابزارها و تکنولوژی هایی که به تقویت خریدهای تعطیلات کمک کرده و از تعداد کالاهای به سرقت رفته از فروشگاه ها میکاهد را بهتر متوجه شوند. در اینجاست که میتوان دوربین های IP امنیتی مخصوص خرده فروشی ها را در داخل و بیرون مغازه ها نصب نمود تا جریان مشتریان و کارکنان را در هر زمانی بازبینی نمود. با کمک این سیستم ها میتوان آرامش خاطر را برای خرده فروشان به ارمغان آورد.

نحوه ی به نمایش گذاشتن کالاها در فروشگاه ها به عنوان امری مهم در جلوگیری از سرقت تلقی میگردد. تمامی فروشندگان حاضر در بخش فروش، خرید و فروش های صورت گرفته به صورت روزانه را ارزیابی کرده، به صورت مرتب ویدئوهای نظارتی ضبط شده توسط دوربین های امنیتی مخصوص خرده فروشی ها را بازبینی کرده و برای جلوگیری از سرقت کالاها از عدم وجود هرگونه گزارش فروش پاک شده یا نامعتبر اطمینان حاصل میکنند.

2. کارکنان موقت، مجرمین محتمل

طبق تحقیق انجام شده توسط تیم تحقیقاتی امنیت خرده فروشی ملی در سال 2018، سرقت های انجام شده توسط خود کارکنان حدود 30 درصد از موارد سرقت گزارش شده از تعداد کالاهای موجود در فروشگاه ها را تشکیل میدهد. هنگامی که در ایام تعطیلات خرده فروشان با کمبود نیروهای کاری مواجه میشوند، کارکنان موقت به عنوان نیروی محرک کسب و کارهای خرده فروشی محسوب میشوند. با این حال این موضوع نیز صادق است که نیروهای کاری موقت همچون نیروهای کاری تمام وقت روی شرکت مربوطه سرمایه گذاری نمیکنند. عواملی چون یک هویت موقت، جایگاه به نسبت پایین و جبران خسارت از جمله مواردی هستند که میتوانند منجر به انجام سرقت از سوی کارکنان شوند.

به همین دلیل، کارکنان فصلی هیچگونه دسترسی به اطلاعات امنیتی همچون اطلاعات کلیدی، کد آلارم ها و سیستم دوربین های امنیتی موجود در خرده فروشی ها ندارند. برای جلوگیری از دزدی کارکنان در ایام شلوغ تعطیلات، ابتدا باید با فرآیند استخدام نیرو آغاز کنید. این به معنای بازبینی و کنترل کامل سوابق هر یک از کارکنان، بررسی پیشینه ی آنها و برنامه ریزی زمانی درست برای آموزش مناسب و استخدام فصلی آنها میباشد.

پیش از اختصاص هر یک از موقعیت های شغلی، به ارزیابی تجربه ی هر یک از کارکنان توجه کرده و آنها را در کنار کارکنان همیشگی و باتجربه خود قرار دهید تا جایی که بتوانید به کار خود رسیدگی کنید. سیاست های شرکتی و موضع قراردهای خود را نسبت به سرقت و دزدی به صورت واضح برای کارکنان خود بیان کنید و آنها را درست و به صورت منسجم انجام دهید. کارکنان مشتاق اند که در جهت کاهش سرقت های داخلی تلاش کنند.

3.  افزایش تعداد محصولات معمولا باعث ضعف میشود

خرده فروشان با کار سخت برآورده سازی نیازهای رو به افزایش مشتریان و همچنین تضمین تحویل به موقع کالاها در طول تعطیلات روبرو هستند. شرکت های هوشمند همیشه برنامه ریزی میکنند، اما آنها قادر به پیش بینی میزان فروش برای هر یک از تعطیلات پیش رو نیستند. با این حال، بررسی تعداد محصولات عادی را نباید فراموش کرد؛ بدین شکل با افزایش تعداد کالاهای موجود همچنان میتوان از ضررهای بعدی جلوگیری نمود. بدون مدیریت درست لیست کالاهای موجود، نقاط ضعفی ایجاد میکنید که به راحتی میتوان از آنها سوء استفاده نمود. بهتر است که سطوح کالاهای موجود به صورت مرتب حفظ شوند تا بدین شکل میزان سرقت و دزدی داخلی از کالاهای موجود کاهش پیدا کند.

علیرغم دشواری محاسبه موجودی کلی محصولات، تعداد چرخه ها را افزایش داده و یا لیست کالاهای روزانه و هفتگی را چک کنید. نسبت به انجام تمامی اقدامات لازم برای محافظت از فروشگاه خود اطمینان حاصل کنید؛ این اقدامات به عنوان بخشی از امور امنیتی مضاعف صورت گرفته در ایام تعطیلات انجام میشوند. به عنوان مثال، برای پیشگیری و به حداقل رساندن ضرر و زیان در انبارها و نقاط استراتژیکی که تابلوهای بازبینی در منطقه بارگیری، محل فروش، محل تحویل،‌ محل بسته بندی و سایر مناطق آسیب پذیر قرار دارد، دوربین ها و سایر تجهیزات امنیتی نصب میشوند.

4. کلاهبرداری از سیستم های خرده فروشی و افزایش هکرها

مغازه های طول و دراز و شلوغ، کارمندان پرمشغله و خیلی از عوامل دیگر همگی مستعد بالا بردن نرخ کلاهبرداری هستند و تکنولوژی های هک کردن خرده فروشی ها ( سیستم های POS﴾ همگی در حال تبدیل شدن به بستری برای وقوع جرائم هستند. بنابراین شما باید آخرین اقدامات امنیتی را برای محافظت از سیستم های خرده فروشی خود انجام دهید. برای جلوگیری از کلاهبرداری، همیشه نسبت به بررسی و کنترل تمامی دستگاه هایPOS، دستگاه های ورود PIN و ترمینال کارت های اعتباری مخصوص دستگاه های مدلاسیون (در مهندسی برق و مخابرات، عبارت است از سوارکردن سیگنال پیام (داده، اطلاعات) روی یک سیگنال دیگر که معمولاً فرکانس بالاتری دارد (سیگنال حامل). این کار به منظور افزایش برد سیگنال و بهره‌وری انتقال و استفاده بهتر از پهنای باند کانال صورت می‌گیرد) اطمینان حاصل کنید. این امکان وجود دارد که پوشش دستگاه فاقد برخی از پیچ ها، سیم های بیرونی یا سایر لیبل ها بوده و یا پلمپ آن باز شده باشد.

شما باید به صورت فیزیکی از دستگاه POS/ محل پرداخت پول محافظت کرده و همچنین از اطلاعات حساس و کلیدی خود در برابر جاسوسی مراقبت کنید. علاوه بر این شما میتوانید با نصب یک دوربین امنیتی مخصوص پایانه های POS در خرده فروشی ها به بررسی مستمر تمامی نقاط فروش بپردازید و از شبکه های POS مراقبت نموده و داده های شبکه را کدگذاری نمایید. لطفا از یک شبکه ی جداگانه برای WiFi مخصوص میهمانان استفاده کنید. برای اطمینان حاصل نمودن از بروز بودن تکنولوژی POS و جلوگیری از به سرقت رفتن داده های مشتریان، امنیت محل خرده فروشی و همچنین فروشگاه اینترنتی خود را ارتقاء دهید.

5. از امن و ایمن بودن خرده فروش خود اطمینان حاصل کنید.

برای برآورد تهدیدهای امنیتی، جوانب احتیاط را رعایت  نموده و نسبت به ریسک هایی که با آنها مواجه خواهید بود آگاه باشید. با افزایش تعداد مشتریان و محصولات خرده فروشان، تعطیلات تبدیل به یک چالش بزرگ میشود. امنیت کسب و کار باید در اولویت اول شما قرار بگیرد و برای کنترل و بازبینی سازگاری سیستم شما با گوشی های تلفن همراه، هیچ راهی بهتر از نصب و بکارگیری دوربین های امنیتی بیسیم برای دید از راه دور وجود ندارد.

برگرفته از   allcadsolutions

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *