دوربین های امنیتی در بانک ها

بانکها اغلب به عنوان یکی از امن ترین مراکز موجود روی کره ی زمین شناخته میشوند. افراد به بانک ها اعتماد کرده و پول خود را پیش آنها به امانت میگذارند و در مقابل بانک ها موظفند که امنیت این امانات را تامین کنند. برای انجام این کار، وجود سیستم های نظارت ویدئویی درجه یک ضروری است. با پیشرفتهای صورت گرفته­ ی اخیر در تکنولوژی دیجیتال و نظارت تحت شبکه IP، بسیاری از بانک ها به دنبال افزایش بازدهی سیستم های امنیتی خود با سرمایه گذاری در این تکنولوژی جدید هستند.

مزایای تجهیزات نظارتی در مراکز اعتباری

جلوگیری از سرقت: بانک­ها همچنان اهداف با ریسک بالایی برای مجرمینی تلقی میشوند که به دنبال سودسهامی بزرگ اند. نصب یک سیستم نظارتی درست در بانک­ها میتواند به جلوگیری از دزدی­ها کمک کرده و یا در یدترین حالت، تصاویر و شواهد مهمی را برای مراجع قضایی فراهم سازد.

تحقیقات جنایی: در صورت هرگونه سرقت یا کلاهبرداری، تصاویر امنیتی ضبط شده در بانک ها را میتوان برای تشخیص و دنباله روی موارد مشکوک استفاده نمود.

جلوگیری از کلاهبرداری با چک: سیستم های نظارت ویدئویی IP به همراه آنالیتیک­های ویدئویی پیشرفته ای چون تشخیص چهره، با کمک ثبت و ضبط داده­ ها های مربوط به تراکنش ها و تهیه تصاویر از افراد متخلف، به مقابله با مشکل کلاهبرداری با چک در بانک ها کمک میکند.

مقابله با “برداشت های مشکوک از سیستم های خودپرداز”: گزارش دهی در مورد برداشتهای مشکوک انجام شده از خودپردازها توسط مشتریان بانک ها امر غیرمعمولی نیست. این گزارشات حاکی از برداشت پول از حساب افراد، آن هم بدون اطلاع قبلی آنهاست. در اینگونه موارد، دوربین­های امنیتی بانکها میتوانند تمامی تراکنش های انجام شده در سیستم های خودپرداز را ثبت و ضبط کنند و پاسخ گوی سوالات پیش آمده باشند.

هماهنگ سازی اطلاعات از مکان های مختلف: سیستم های نظارت ویدئویی بانکی مدرن این امکان را فراهم میسازند که تصاویر ضبط شده از شعب مختلف به یک مرکز پایش واحد منتقل شوند و یا از طریق اینترنت به نمایش گذاشته شوند.

یکپارچه سازی با سیستم­های آلارم: با وجود سیستم­های نظارتی مدرن، دوربین­های امنیتی بانک ها و سیستم­های هشداردهی را میتوان در یک شبکه واحد با همدیگر تلفیق نمود.

عملکردهای هوشمند: از دوربین­های امنیتی هوشمندی که مجهز به آنالیتیک­های ویدئویی چون تشخیص حرکت، تشخیص چهره و تشخیص رفتار افراد هستند، میتوان برای شناسایی فعالیت های مشکوک و غیرطبیعی داخل و بیرون بانک استفاده نمود.

ذخیره سازی دیجیتال: با تکنولوژی دیجیتال، امر ذخیره­سازی و مدیریت تصاویر نظارتی به مراتب کارآمدتر، آسوده تر و در دسترس تر میشود. این تکنولوژی با فراهم سازی امکان استفاده از تکنیک های جستجوی پیشرفته، به تعیین آسوده و سریع وقوع برخی رخدادها و تشخیص موارد مشکوک کمک میکند.

نظارت مداوم: دوربین­های امنیتی بانک­ها، امکان نظارت مداوم تاسیسات بانکی و تامین امنیت آنها را در خارج از ساعات معمول کاری بانک­ها فراهم میسازند. این قابلیت در خودپردازهایی که به صورت 24 ساعته در دسترس مشتریان قرار دارند، بسیار کمک کننده خواهد بود.

تشخیص داده­ ها: سیستم­های نظارت ویدئویی که از تکنولوژی­های دیجیتال استفاده میکنند قادر به انجام فرم های پیشرفته­ ای از تشخیص داده هستند. این نوع از تشخیص در جستجوی تصاویر ویدئویی مربوط به برخی از تراکنش های بانکی و تصاویر افراد بخصوص کارآمد واقع میشود.

اعتماد بیشتر مشتریان: هر چه یک بانک امنتر باشد، اعتماد مشتریان نسبت به آن بیشتر خواهد شد. سیستم های نظارت ویدئویی کارآمد در بانک­ها مسیر زیادی را در بهبود این حس امنیت طی میکنند.

دسترسی دورادور: نظارت تحت شبکه به شما این امکان را میدهد که با کمک کامپیوترهای متصل به اینترنت و دسترسی به شبکه، به صورت دورادور به بازبینی تصاویر ویدئویی زنده و آرشیوشده بپردازید.

نظارت ویدئویی بانکی – ریسک ها

اتکای بیش از حد: علیرغم کاربرد سیستم های نظارت ویدئویی در حفاظت از سرمایه، کارمندان و مشتریان بانک ها، این موضوع حائزاهمیت است که افراد بیش از حد متکی بر دوربین­های امنیتی نباشند. سایر اقدامات امنیتی نیز باید مدنظر قرار گرفته و تاسیسات مربوطه باید به درستی با پرسنل امنیتی پر شوند.

حریم شخصی:بانک­ها فضاهایی عمومی­ اند که نیازمند میزان بالایی از امنیت هستند.استفاده از سیستم­های نظارت ویدئویی در بانک­ها اقدامی است که به صورت عمومی پذیرفته شده است. با این حال، مکان­های شخصی چون سرویس های بهداشتی به عنوان محل­هایی تلقی می گردند که استفاده از دوربین­های امنیتی در آنها با محدودیت­هایی روبرو است.

دستکاری: در صورت دستکاری دوربین­های امنیتی بانک­ها توسط مجرمین، امکان دارد که یک وقفه در ضبط رخ بدهد. در صورت وقوع چنین موردی، وجود اقدامات امنیتی دیگر از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

نظارت ویدئویی بانکی –  ملاحظات

برای آنکه با استفاده از سیستم های نظارت ویدئویی به درستی از یک مرکز مالی محافظت گردد، چند منطقه مختلف باید به دقت مورد بازبینی قرار بگیرند. این مناطق شامل تمامی ورودیها، خروجی­ها، شیشه های جلوی باجه ها و سیستم های خودپرداز بیرون بانک میشوند. فاکتورهای زیر باید به هنگام برقراری سیستم های نظارت ویدئویی بانکی مورد توجه قرار بگیرند:

  • چه نوع سیستم­های امنیتی در حال حاضر در بانک وجود دارد؟
  • آیا در فضاهای پیرامونی شما دستگاه های خودپرداز 24 ساعته قرار دارد؟
  • آیا یانک مربوطه دارای افسر-پلیس حاضر در محل یا سایر پرسنل امنیتی است؟
  • آیا محوطه ی پارکینگی چسبیده به بانک وجود دارد؟
  • آیا بانکدارها پشت شیشه نشسته اند یا در فضای باز قرار دارند؟
  • چه اقدامات امنیتی خارج از ساعات کاری بانک ها انجام میگردد؟
  • آیا بانک موردنظر سابقه ی رویدادهایی چون کلاهبرداری با چک را داشته است؟
  • آیا گزارشاتی مبنی بر تراکنش های مشکوک به کلاهبرداری از دستگاه های خودپرداز ATM وجود داشته است؟
  • آیا بانک مربوطه تا به حال قربانی سرقت شده است؟

 

چگونه دوربین­های امنیتی را در شعبه بانک خود نصب کنید.

  • دوربین­های نظارتی را در ورودی­ها و خروجی­ها قرار دهید تا از ورود و خروج مشتریان بانک تصویر تهیه کنید.
  • دوربین­های امنیتی را در تمامی دستگاه های خودپرداز قرار دهید تا بدین شکل تصاویر واضحی از چهره ی تک تک مشتریان به دست آورید.
  • با بازبینی منطقه ی بانکدارها، از تمامی تراکنش های صورت گرفته در بانک ویدئو تهیه کنید.
  • از دوربین های نظارتی برای به دست آوردن یک دید کلی از لابی بانک استفاده کنید.
  • از اینکه گاوصندوق بانک به صورت کامل توسط دوربین های نظارتی موردبازبینی قرار میگیرند اطمینان حاصل کنید.
  • سرمایه گذاری روی آنالیتیک های ویدئویی پیشرفته همچون تشخیص حرکت و تشخیص رفتاری را مورد توجه قرار دهید تا در شناسایی اقدامات مشکوک به شما کمک کند. تشخیص چهره همچنین میتواند در تشخیص و دنباله روی افراد بخصوص، به عنوان مثال افرادی که مشکوک به کلاهبرداری با چک هستند، کارآمد ظاهر شود.

 

برگرفته از مجله Videosurveillance

http://www.didarc.com/fa/news/bank-security-camera-systems

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *