روشهای انتقال اطلاعات در دوربین مداربسته تحت شبکه

به علت محدودیت زیاد در روزولشن تصویر دوربین های آنالوگ تیوی لاینی استفاده از دوربین های شبکه با سرعت بسیار زیادی در حال افزایش بود تا زمانی که دوربین های مداربسته آنالوگ نصل جدید به بازار معرفی شدند. این دوربین ها امکان دسترسی به روزولشن های بالاتر را برای دوربین های آنالوگ ایجاد کردند و یکی از بزرگترین نقاط قوت دوربین های شبکه را گرفتند. البته دوربین های شبکه همچنان امکانات بسیار بالایی در رویه های انتقال اطلاعات دارند که در این مطلب آنها را بررسی می کنیم.

انتقال اطلاعات از طریق آنتن های رادیویی

آنتن های رادیویی برد بالا معمولا انتقال اطلاعات را از طریق پروتکل های شبکه انجام می دهند. این موضوع به این معناست که در صورتی که بخواهید اطلاعات دوربین های آنالوگ را با آنتن رادیوی انتقال دهید ابتدا باید اطلاعات آنها را به وسیله ویدئو سرور به صورت شبکه در آورده و سپس آن را انتقال دهید در حالی که دوربین های تحت شبکه امکان اتصال مستقیم به این انتن ها را دارند و این موضوع باعث کاهش هزینه و عدم افت کیفیت در طول این انتقال خواهد شد.

انتقال اطلاعات از طریق فیبر

سیستم های انتقال فیبر نوری به صورت کلی برای انتقال اطلاعات شبکه طراحی شده اند. البته در گذشته برای دوربین های آنالوگ تیوی لاینی نیز مبدل هایی طراحی شده بود که امکان اتصال دوربین ها به فیبر از طریق این مبدل فراهم می شد و در طرف DVR نیز یک دکودر اطلاعات را دوباره به صورت آنالوگ در می آورد. مشکل اینجاست که سیستم های آنالوگ نسل جدید اعم از AHD، HDTVI و HDCVI امکان استفاده از این مبدل ها را ندارد و برای انتقال اطلاعات آنها از طریق فیبر شما عملا باید اطلاعات را تحت پروتکل های شبکه انتقال دهید (که نیاز به تغییر کامل اطلاعات دارد) و در طرف دریافت کننده نیز ضبط باید با سرور انجام گیرد. در سیستم های تحت شبکه تطابق کاملی با بستر فیبر وجود دارد به طوری که شما میتوانید به راحتی دوربین ها را وارد بستر کرده و از طرف دیگر تصاویر آنها را دریافت کنید.

 استفاده از سوئیچ ها و ایجاد انشعاب

یکی از نقاط قوت بسیار مهم در سیستم های شبکه امکان استفاده از هاب سوئیچ هاست. این سوئیچ ها امکان ایجاد انشعاب در هر محل را برای شما فراهم می کنند. این انشعابات میتوانند نقش مهمی در کاهش کابل کشی، کاهش هزینه های بستر و همچنین اجرای بی دردسر پروژه های بزرگ داشته باشند. همچنین از طریق استفاده از سوئیچ های مدیریتی امکان ایجاد محدودیت های دسترسی در شبکه داخلی برای دوربین ها وجود خواهد داشت که امنیتی شبکه مداربسته را به مراتب افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *