روش های استفاده از دوربین مدار بسته

دوربین های امنیتی انواع مختلفی دارند و هر کدام برای مکان خاصی استفاده میشوند. دوربین های امنیتی معمولا با چند روش مختلف در اماکن نصب میشن .

■ دوربین های امنیتی آشکار

فلسفه این روش کاملا مشخصه, در بعضی از مکان ها مثل فروشگاه ها بهتر است که دوربین های امنیتی به صورت کاملا آشکار باشند تا همه متوجه این دوربین ها شوند, دوربین های آشکار در فروشگاه ها مثل یک کارمند بالای سر مشتری ها است و حواسش به رفتار همه هست . نصب دوربین ها به صورت آشکار خیلی از مجرمان را منصرف میکند.

■ دوربین های امنیتی نیمه آشکار

در این روش دوربین ها در مکان هایی نصب میشوند که فرد در نگاه اول متوجه وجود دوربین ها یا دوربین نمیشه اما بعد از چند لحظه وقتی به دقت به محیط نگاه میکنه متوجه دوربین میشه . یکی از دلایلی که دوربین ها رو به این روش نصب میکنند این است که فرد خاطی رو می ترسونه از اینکه نکنه جای دیگه ای هم دوربین باشه و اون هنوز متوجه نشده باشه .

■ دوربین های امنیتی مخفی

در این روش دوربین ها رو در جاهایی نصب می کنند که کسی متوجه نمیشه و نمی تونه به  راحتی حدس بزنه که دوربین ها کجا کار گذاشته شده اند . معمولا این دوربین ها خیلی کوچیک هستند و در بین اشیا و جاهایی که انتظار نمیره کار گذاشته میشن . مثلا داخل یه تابلو عکس و … . این روش با تلفیق روش اول یا دوم می تونه تا حد زیادی جلوی ضرر و زیان فروشگاه ها رو بگیره . دزد های حرفه ای خیلی خوب بلدن از دست دوربین های آشکار و نمیه آشکار در برن اما اگر در همون مکان دوربین های امنیتی دیگه ای به صورت مخفی جاساز شده باشن ، حتی بعد از وقوع سرقت هم میشه طرف رو پیدا کرد ! من توصیه می کنم حتما در مکان های مهم علاوه بر دوربین های آشکار از دوربین های مخفی هم استفاده کنید .

■ دوربین هایی با لنز مخالف جهت دوربین

یکی از بهترین روش های استفاده از دوربین مدار بسته استفاده از دوربین هاییه که لنزشون در خلاف جهت دوربین تنظیم میشه . در این روش مجرم فک میکنه که دوربین اونو نمیبینه اما دوربین به راحتی مچشو میگیره چون زاویه دید لنز دوربین دقیقا روی مجرمه : )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *