پیامد های فرهنگی و اجتماعی دوربین مدار بسته

مسئله حریم خصوصی افراد در جامعه

هیچ فردی دوست نداره که تحت نظر باشه. اساسا انسان با این مسئله مشکل داره , بارها به شخصه دیده ام هیچکس به دوربین حس خوبی نداره و تا حد امکان در معرض دوربین قرار نمیگیره و معمولا از کنار دوربین به سرعت رد میشوند اما خب مهم ترین مزیت دوربیت مدار بسته هم همینه که این حس زیر نظر بودن رو در مجرم احتمالی به وجود می آورد.

کم شدن دقت مردم به دلیل اعتماد به دوربین های امنیتی

تا قبل از اینکه گوشی های هوشمند رواج پیدا کنند حافظه مردم خیلی بهتر عمل میکرد اما الان با پیشرفت تکنولوژی دیگر کسی به خودش زحمت حفظ کردن چیزی را نمیدهد. مردم به دلیل اعتمادی که به دوربین مدار بسته دارن دیگر زحمت زیادی برای مراقبت از محیط اطراف به خود نمیدهند چون از طرفی میدانند که مجرمان از دوربین های های مدار بسته میترسن و از طرفی هم میدونند که فیلم ضبط شده توسط دوربین مدار بسته میتواند ابزار موثقی برای اثبات مجرم باشد. به هر حال احتیاط شرط عقله و در هر شرایطی حتی با وجود دوربین مدار بسته هم باید احتیاط کرد.

افزایش میزان شادی و آرامش در جامعه

یکی از دلایل مهم آرامش احساس امنیت است , در همین لحظه که شما دز حال خواندن این مقاله هستید در کشور های همسایه مردم نگران حمله تروریستی هستند , در واقع حس خوشبختی و آرامش با امنیت رابطه ی مستقیم داره.

دوربین باعث میشه مردم تا حد زیادی خیالشان از وقوع جرم راحت تر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *