پیش بینی موسسه تحقیاقتی Forresterبرای سال2018

طبق تحقیق جدیدForresterفناوری هوش مصنوعی در سال2018برای پیشرفت نیازمند تلاش و بررسی، برنامه ریزی، اجرا و مدیریت دقیق کارشناسان خواهد بود، در غیر این صورت جذابیت خود را از دست خواهد داد.

با این حال Forresterخبر از بهبود دراین بخش را نیز می دهد.به واسطه ارتقای رابط کاربری، همکاری میان انسان و ماشین بهبود خواهد یافت، انتقال داده ها به سامانه ابری منجر بهبود هوش تجاری و راهکارهای تحلیلی  می شود.در نتیجه، انتظار می رود60درصد موسسات در12ماه بعدی فناوریAI را پیاده سازی کنند.این میزان در سال2016برابر40درصد و درسال2017در حدود 51درصد بود.

خلاصه گزارش پیش بینی Forresterبرای سال2018

1- 25درصد شرکتها و موسسات، سیستم تحلیل داده بدون کدنویسیPoint-and-Clickرا به رابط کاربری صوتی مجهز می کنند جست و جوی داده ها با استفاده از زبان گفتار و دریافت نتایج جست و جو داده ها با استفاده از زبان گفتار و دریافت نتایج جست و جو به صورت تصویری تبدیل به یکی از امکانات استاندارد خواهد شد.

2- 20درصد از موسسات و شرکتها از هوش مصنوعی برای تصمیم گیری و تهیه دستورالعمل های در لحظه استفاده می کنند.

3- فناوریAI می تواند مرز میان تفکرات مبتنی بر داده که ساختار یافته و یا بدون ساختار هستند را از بین ببرد.تعداد مخاطبان کل این نظرسنجی در موسسات و شرکت ها که بیش از 100ترابایت داده بدون ساختار در اختیار دارند نیست به سال2016تاکنون دوبرابر افزایش پیداکرده است.

4- 33درصد از موسسات و شرکتها زیرساخت(DataLake)را از رده خارج خواهندکرد.در صورتی که یک ارتباط مشخص میان این فناوری و تاثیر آن بربازده ی تجارت وجود نداشته باشد، بسیاری از سازمان هایی که این فناوری را پیاده سازی کرده اند پشتیبانی مالی را قطع خواهند نمود تا میزان نسبت هزینه به کار آمدی را بررسی کنند.

5- این کمپانی پیش بینی می کند که50درصد از موسسات خط مشی عمومی Cloud-first(ابر محور)را درسال 2018برای داده پردازی بر می گزینند.مفهوم داده های بزرگ و تحلیل داده ها نظارت دقیق تر بر هزینه ها و تطابق گسترده تری را نسبت به یک نرم افزار درون سازمانی ارائه می نمایند.

6- 66درصد از سازمان ها و موسسات، به جهت اصلاح ناهماهنگی درون سازمانی، مراکز ایده پردازی عالی را پیاده سازی خواهند کرد.

7- کارشناسان داده های تجارت محور از طریق نرم افزارهای هوشمند تحلیلی یکپارچه و یا از طریق محصولات و خدمات متصل به شبکه به دنبال یافتن فرمت هایی برای استفاده بهتر از داده ها و اطلاعات هستند در سال2018 بیش از 50درصد از کارشناسان داده به طور مستقیم به مدیرعامل سازمان و موسسات گزارشات خود را ارسال می کنند.

8- مهندسی داده تبدیل به شغلی جذاب خواهد شد 13درصد از تعداد آگهی های استخدام در وب سایت indeed.comمختص شغل مهندسی داده است.

9- 66درصد از سازمان ها و موسسات تا پیش از این 11الی 75درصد از عملیات های هوشمند را برون سپاری می کرده اند.Forrester پیش بینی می کند که این عدد در سال 2018 به 80 در صد خواهد رسید.

10- تحصیلات دانشگاهی در افزایش پیاده سازی برنامه های شرکت ها به موسسات و سازمان ها کمک خواهد کرد.علاوه بر این سایر موسسات تحقیقاتی از جمله موسسه ی غیر انتفاعی Open AIنیز در یافتن راه حل مسائل مربوط به هوش مصنوعی و چالش های آنالیز داده به شرکت های مختلف خدمات رسانی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *