چگونه IoT و حفاظت مبتنی بر ابر در سال 2018 شهرها را ایمن ‌تر می‌ سازد.

چگونه IoT و حفاظت مبتنی بر ابر در سال 2018 شهرها را ایمن ‌تر می‌سازد

در سال 2017 شاهد پروژه ‌های ساختمانی متعددی در جهان بودیم، سیستم‌ هاي حفاظتی بسیاری در ساختمان‌ های موجود ارتقا یافت و به دوربین‌ هایی با رزولوشن بالا و سیستم‌ های ضبط با کیفیت بهتری مجهز شد. به دلیل تهدیدات و حملات تروریست‌ ها در مکان ‌های عمومی، بسیاری از دولت ها، صاحبان کسب و کار و شهرداری ‌ها بودجه ‌ی حفاظتی خود را برای پروژه ‌های عمومی و وسیع افزایش دادند.
یکی از بزرگ‌ ترين موارد رایج در سال 2017 افزایش محبوبیت و رواج شهرهای هوشمند و سازگاری سیستم ‌های ایمنی عمومی بود. بسیاری از شهرها به زیرساخت ‌های شبکه بی ‌سیم برای قابلیت اتصال WiFi عمومی و نیز شبکه‌ ی نظارتی آن‌ ها مجهز شدند.
متأسفانه در سال 2017 شاهد رشد حملات تروریسم در سراسر جهان بودیم. رویدادهای ناخوشایند و حملات تروریستی اخیر تأثیر چشمگیر و قابل توجهی بر حفاظت در مکان ‌های عمومی گذاشت؛ مکان ‌هایی که مردم برای تفریح و سرگرمی، خرید و رویدادهای ورزشی می ‌روند و اکنون همه‌ ی این مکان ‌ها هدف‌ های احتمالی حملات تروریستی هستند. سپس در شهرها موانع و راهبندهایی روی سطح خیابان‌ ها نصب کردند تا مانع از انحراف کامیون ‌ها و سایر وسایل نقلیه به داخل پیاده‌ رو و آسیب رساندن به مردم و عابرین پیاده شوند. همچنین سیستم‌ های نظارت تصویری و دوربین‌ های مداربسته نصب گردید تا پلیس بتواند مکان‌ ها و فضاهای عمومی را به صورت آنی و فوری نظارت کند.
به عنوان نمونه می ‌توان به جشنواره‌ ی محلی SuperBowl LIVE در شهر هاستون اشاره کرد که در آن چندین رویداد بزرگ در فضای باز برگزار شد. برای کمک به نظارت بر چنین رویدادهایی، این شهر یک سیستم شبکه ‌ی بی سیم mmWave برای دوربین ‌های نظارتی راه ‌اندازی و اجرا نمود؛ دوربین‌ هايي که با هدف نظارت بر این مکان نصب شده بودند.
علاوه بر تهدیدات تروریسم، حفاظت سایبری نیز به دغدغه و نگرانی رو به رشدی تبدیل شده و از این رو تمرکز مسئولین نسبت به آن افزایش یافته است. تولیدکنندگان بسیار زیادی شروع به تولید سیستم ‌های ایمن نموده‌ اند که دسترسی را برای هکرها بسیار مشکل می‌ کنند. دستگاه ‌های روی شبکه نیز می ‌بایست ایمنی لازم و کافی را داشته باشند.
با نگاهی به سال 2018، انتظار می ‌رود در بازار حفاظت، شاهد رشد مداومی در کاربری ویدئوآنالیتیک یا آنالیز تصاویر برای اهداف و مقاصد نظارتی فعالانه و پرکاربرد و فناوری‌ های بیشتری باشیم که هوشمندی این داده‌ ها را افزایش می ‌دهد. همچنین نسل‌ های جوان ‌تر تغییر رو به افزایشی در زندگی شهری خواهند داشت و خواستار آن هستند که حمل و نقل عمومی، رستوران‌ها و تفریحات آنان به سبکی هوشمندانه ‌تر به آنان خدمات ارائه دهد.
آنان همچنین انتظار دارند در محیطی با امنیت بیشتر زندگی کنند و این در حالی است که رویکرد شهر هوشمند با مقدمه ‌ی وجود WiFi در پارک ‌ها و مکان ‌های عمومی همراه با سیستم‌ های نظارتی مطرح می‌ شود. این دو راه‌ كار اکنون می ‌توانند به کمک گزینه‌ های بهتر اتصال به شبکه و راه‌ كارهاي رایگان شهری، روی یک شبکه ‌ی یکسان قرار بگیرند.
در سال 2018 کسانی برنده هستند که پذیرای فناوری جدید باشند و تنها به حفاظت تمرکز نکنند. باید از سایر دستگاه‌ های IoT استقبال کرد و به این نتیجه رسید که نیاز به ویدئو در حال افزایش است. راه‌ کارهای مبتنی بر ابر نیز برای ذخیره ‌سازی ویدئو و نظارت بر سیستم‌ های مدیریت رو به رشد است. کسانی بازنده خواهند بود که تمایلی به استقبال از فناوری‌ های جدید نداشته باشند، افرادی که خدمات ضعیفی ارائه می ‌کنند و کسب و کار خود را برای ارائه ‌ی خدمات حرفه ‌ای، گسترش نمی ‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *