کنترل تردد از امروز تا فردا

سیستم های کنترل دسترسی به دو دسته ی کنترل دسترسی فیزیکی و مجازی تقسیم می شوند. برای بخش کنترل دسترسی فیزیکی نیز شاخه های بسیار زیادی را داریم. به عنوان مثال، یکی از این موارد می تواند کنترل دسترسی برای خودروها باشد. امروزه دیگر نیازی نیست که رانندگان از خودروهای خود پیاده شوند و کارتی را به دستگاه های کنترل تردد نشان دهند. سیستم های امروزی به راحتی می توانند با راهکارهای نظارت تصویری یکپارچه شوند و در ادامه با اطلاعات نظارت تصویری، اپراتورها کار ساده تری را خواهند داشت. با تمام این اوصاف، کنترل تردد خودروها شاهد چه تغییراتی بوده است؟ در این رابطه مجله ی علمی تخصصی دنیای حفاظت، با چند تن از کارشناسان صنعت کنترل دسترسی به گفتگو پرداخت.

شناسایی خودروها نیاز امروز

چیتان بالاشکار (Chetan Balashekar)، مدیر فروش منطقه ی خاورمیانه، هند و آفریقا در شرکت Allegion در رابطه با سیستم های کنترل تردد به دنياي حفاظت گفت: هر قدر که می گذرد پیشرفت های زیادی را در صنعت کنترل دسترسی شاهد هستیم. در گذشته، مهم تشخیص عبور خودرو بود، اما امروزه دیگر شناسایی خودرو اهمیت دارد. امروزه کاربران می خواهند در مورد نوع خودرو، پلاک آن و همین طور راننده ای که آن را می راند و جنبه هاي دیگر، اطلاعاتی کسب کنند و بدین وسیله نگرانی های امنیتی خود را رفع نمایند.
وی در ادامه گفت: هر ساله در صنعت امنیت، سرمایه گذاری ها برای مبحث امنیت افزایش می یابد و هیچ گاه پایین نمی آید. با توجه به حوادث و رویدادهایی که در جهان و به خصوص خاورمیانه روی می دهد، نیاز به سرمایه گذاری در این حوزه بیشتر از قبل شده است. افراد نیز تمایل دارند تا آخرین و به روزترین سیستم ها را مورد استفاده قرار دهند.
آقای بالاشکار در مورد پیش بینی اش از این صنعت نیز گفت: همان گونه که پیش از این اشاره کردم، در سال های آتی نیز پیشرفت و سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه را شاهد خواهیم بود و این صنعت به شکوفایی بیشتری می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *