آموزش نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته شبکه تا حدودی پیچیده تر از نصب دوربین های آنالوگ است با این حال یادگیری طریقه نصب آن زمان زیادی نمی خواهد.در این مقاله به صورت کوتاه و مختصر طریقه اتصال یک دوربین شبکه به کامپیوتر و گرفتن تصویر آن برروی کامپیوتر آموزش داده شده است.

توجه داشته باشید که نکته اساسی در نصب دوربین های شبکه نه صرفاً نصب آن بلکه عیب یابی سیستم شبکه است.عیب یابی در شبکه به زمان و تجربه زیادی نیاز دارد.

به طور کلی دوربین های شبکه دارای نحوه عملکرد تا حدودی متفاوت نسبت به یکدیگر با توجه به برندشان هستند اما نحوه نصب آنها دارای اشتراکاتی است. در این مقاله سعی شده بیشتر به روش مشترک و کلی نصب دوربین های شبکه پرداخته شود.

اتصال منبع تغذیه برق به دوربین:

دوربین های شبکه معمولاً دارای یک آداپتور به همراه دوربین هستند و برای تغذیه دوربین بهتر است از همان آداپتور و یا آداپتور مناسب دوربین استفاده کنید.

اتصال دوربین به کامپیوتر:

برای اتصال دوربین به کامپیوتر باید از یک کابل عادی شبکه استفاده کنید یک سرکابل باید به خروجی LANدوربین متصل شده و سردیگر بهLANکامپیوتر شما متصل شود.

توجه داشته باشید که در صورتی که خروجی LANکامپیوتر نمی تواند دوربین را به صورت POE تغذیه کند پس حتماً باید تغذیه دوربین را به صورت مجزا به دوربین وصل کنید.

قرائتIPدوربین:

برروی جعبه یا کاتالوگ دوربین می توانید آدرسIPو پسورد اولیه دوربین را پیدا کنید.این آدرس به صورت یک کد چهارسیلابی است(برای مثال192.168.1.10)هر سیلاب بیش از255نخواهد بود.

تنظیم رنجIPکامپیوتر:همانطور که گفته شد هر آدرس IPچهار سیلاب است.به سه سیلاب اول آدرس رنجIPگفته می شود.

برای مثال در آدرس192.168.1.15 IPرنجIPبرابر 192.168.1خواهد بود.برای آنکه بتوانید دوربین را به کامپیوتر خود متصل کنید باید سه سیلاب اول آدرس IPخود را با سه سیلاب اول آدرس دوربین یکسان کنید یا در اصطلاح رنج IPکامپیوتر و دوربین را یکی کنید.توجه داشته باشید که رقم آخر آدرس باید حتماً متفاوت باشد.بهتر است برای کامپیوتر رقم 1را به عنوان رقم آخر انتخاب کنید.

پینگ کردن آدرسIPدوربین:

پینگ کردن به معنای چک کردن اتصال دو تجهیز به هم است در صورتی که پینگ دوربین را نداشتید بهتر است رنج آی پی و اتصال سخت افزاری دوربین را مجدد چک کنید.

نصب نرم افزار دوربین:

هر دوربین شبکه با توجه به برند خود دارای نرم افزار خاص خود است.این نرم افزار ها معمولاً تشابهات زیادی باهم دارند.برای پیداکردن نرم افزارها معمولاً تشابهات زیادی با هم دارند.برای پیداکردن نرم افزارCMSدوربین بهCDموجود درجعبه دوربین مراجعه کنید.

اضافه کردن دوربین به نرم افزار:

پس از اتمام نصب نرم افزار به قسمت Serch deviceیا add deviceدر نرم افزار مراجعه کنید.

در این قسمت پس از سرچ کردن تجهیزات متصل به کامپیوتر شما خواهید توانست دوربین خود را که با IPمشخص شده روی جعبه قابل شناسایی است پیداکنید و آن را به نرم افزار اضافه کنید.پس از اضافه کردن دوربین به نرم افزار شما قادر خواهید بود تصاویر دوربین را در نرم افزار مشاهده کنید یا تنظیمات خود را روی دوربین انجام دهید.

در صورتی که در بخش از نرم افزار نیاز به پسورد بود باید از پسورد موجود روی جعبه دوربین استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *