آیا ضعیف ترین نقطه ای ارتباطی سیستم کنترلی دسترسی خود را می شناسید؟

امنیت سرتاسری یا دو طرفه (End to End Security)تبدیل به واژه ای پرکاربردی در صنعت حفاظت فیزیکی شده، واژه ای که از صنعتITوارد این حوزه گردیده است امنیت سرتاسری به نوعی از حفاظت ارتباطات در سراسر یک سیستم گفته می شود.که طی آن تمامی نقطه های ارتباطاتی ایمن می گردند تا بدین ترتیب، داده ها دستخوش سوء استفاده قرار نگیرند.در یک سیستم کنترلی دسترسی فیزیکی، امنیت سرتاسری به معنای آن است که روند تایید هویت جهت اعطای دسترسی باید با اطمینان صورت گیرد و هیچ بخشی از سیستم نباید برای کلیت آن نقطه ضعف ایجاد نماید.

در امنیت سرتاسری، باید به این نکته توجه داشت که تمامی زنجیره، بدون داشتن نقطه ضعفی به صورت قدرتمند فعالیت می کند.به همین دلیل است که کلیت یک سیستم کنترلی دسترسی را باید به صورت مداوم مورد ارزیابی قرارداد تا نقاط ضعف آن کشف و شناسایی گردند.

برخی از نقاط ارتباطاتی ضعیف را می توان با روش های رمزگذاری جدید قدرتمندتر کرد و برای بعضی اوقات سیستم را نیز باید به صورت کامل و یا برخی از بخش هایشان را جایگزین کرد.نکته ی بسیار مهم برای شرکت ها آن است که برروی فناوری های جدید با نقاط و ارتباطات ضعیف سرمایه گذاری نکنند.

کارت ها از جمله بخش های بسیار مهم سیستم های کنترل دسترسی هستندو سالیان بسیاری به عنوان محبوبترین عامل برای شناسایی افراد در قسمت ورودی ساختمان به شمار می رفته اند.

انواع بسیارزیادی از کارت های مختلف توسط شرکت هایی این صنعت ارئه شده، اما برای تسهیل درک این موارد، ما بروی کارت های مجاورتی و کارت های هوشمند متمرکز خواهیم شد.

کارت های مجاورتی دارای فناوری های قدیمی تری هستند که بیشترشلن قابلیت های امنیتی سطح پایینی دارند.سازمان هایی که از این فناوری  استفاده می کنند(به خصوص آن دسته که از فناوری های ریدر و  وایگاند استفاده می کنند)شاید بهتر باشد که به جایگزین های جدیدتر و ایمن تر نگاهی بیندازند با جستجویی در اینترنت می توان دریافت که با هزینه ای اندک می توان چنین سیستم هایی را هک کرد.همین امر به تنهایی می تواند باعث ایجاد آسیب پذیری در سسیستم کنترل دسترسی گردد و در نهایت سوءاستفاده هایی امینیتی را به دنبال آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *