معادل های متفاوتی برای دوربین مداربسته در زبان انگلیسی وجود دارد که انها را در این مطلب به صورت مختصر بررسی می کنیم.
CCTV: معروف ترین این اصطلاحات اصطلاح CCTV است که مخفف Closed camera television است. این اطلاح در معنای لغوی به معنای سیستم تلویزیونی مداربسته است. سیستم تلویزیونی مداربسته در مقابل سیستم تلویزیونی مدار باز قرار میگیرد. در سیستم مداربسته تصاویر تنها به صورت خصوصی ضبط و دیده می شوند و امکان دیدن عمومی آنها وجود ندارد در سیستم تلویزیونی مدار باز (مانند شبکه های تلویزیونی) تصاویر به صورت عمومی به نمایش در می آیند.
Surveillance camera: واژه Surveillance به معنای نظارت است و دوربین نظارتی اصطلاح پر کاربرد دیگر برای اشاره به دوربین های مداربسته است.
Security camera: واژه Security به معنای امنیت است و دوربین امنیتی اصطلاحی رایج برای اشاره به دوربین های مداربسته است.

تعریف دیکشنری کمبریج از سیستم مداربسته

a television system in which signals are transmitted from a television camera to the receivers by cables or telephone links forming a closed circuit, as used in security systems, etc…

معادل واژه دوربین مداربسته در زبان آلمانی

überwachungskamera: در زبان آلمانی از واژه überwachungskamera به عنوان معادل دوربین مداربسته استفاده می شود که ترکیبی از دو واژه überwachung (به معنای نظارت) و kamera (به معنای دوربین) است.

معادل واژه دوربین مداربسته در زبان فرانسه

caméra de vidéosurveillance: در زبان فرانسه از اصطلاح caméra de vidéosurveillance به عنوان معادل دوربین مداربسته استفاده می شود که ترکیبی از دو واژه vidéosurveillance (به معنای نظارت ویدئویی) و caméra (به معنای دوربین) است.