چگونه تصاویر ویدئویی زنده به کاربران، حفاظت، ایمنی و هوش تجاری بیشتری هدیه می‌ کند؟

چگونه تصاویر ویدئویی زنده به کاربران، حفاظت، ایمنی و هوش تجاری بیشتری هدیه می‌ کند؟

کاربران نهایی می ‌توانند با کمک ویدئوی زنده (live)، حفاظت، ایمنی و هوش تجاری را افزایش دهند، در حالی که تجهیزات محافظت‌ شده ‌ی آنان منجر به بازگشت سرمایه ‌شان نیز خواهد شد. این قابلیت را می‌ توان برای دوربین‌های IP، رکوردرهای ویدئوی شبکه (NVRها) و نیز دوربین‌ های پوشیدني به‌ كار برد.
در این مطلب خواهیم دید که چگونه کاربران می ‌توانند با کمک پخش مداوم ویدئو، حفاظت و امنیت خود را ارتقا دهند و اینکه باید به ‌دنبال چه راهکارهایی باشند. این سؤالات را کارشناس مربوطه، برایان مینر (Bryan Meissner) مدیر ارشد فناوری و یکی از بنیانگذاران کمپانی EvoStreamپاسخ می‌ دهد.
– پخش مداوم و زنده ویدئو چیست و چگونه در حفاظت فیزیکی به ‌کار می‌رود؟
برایان مینر: پخش مداوم ویدئو در ساده ‌ترین و رایج ‌ترین شکل خود، به کاربران اجازه‌ می ‌دهد تا بر روی کامپیوتر، لپ‌ تاپ، تبلت و حتی گوشی ‌های موبایل خود تصاویر ویدئویی را تماشا کنند؛ همچنین در کاربری ‌های حفاظتی، دستگاه‌ ها، لوازم خانگی و خدمات متصل گوناگونی همچون ابر، پلتفرم‌ های موبایل، دوربین ‌های IP و NVR ها را در بر می ‌گیرد که این قابلیت، ضبط آنی و مؤثرتر داده ‌ها را در محوطه ‌های حفاظت شده امکان‌ پذير می‌ سازد.
برنامه‌ های با کیفیت پخش زنده ‌ی ویدئو، تصاویری آنی و واضح تهیه می كنند و این تصاویر را با رزولوشن بالا بازیابی می ‌نمایند که برای مدیریت عملیات، مدارک، تشخیص یا مقررات انطباق و کنترل قابل استفاده هستند. به صرفه‌ ترین و کم ‌هزینه ‌ترین راهکارها، حداقل ملزومات سخت ‌افزاری، هزینه‌های عملیاتی کلی کمتر و مقیاس ‌پذیری بالاتر، حتی یکپارچه ‌سازی با بسیاری از پلتفرم ‌های مدیریت حفاظت قبلی را نیز در پی خواهند داشت.
– چالش ‌های مطرح در پخش زنده‌ ی ویدئو چیست و این چالش ‌ها چگونه با فناوری جدید برطرف خواهند شد؟
برایان مینر: پخش زنده‌ ی ویدئو زمانی که راهکاری مخصوص زیرساخت‌ هاي حفاظتی طراحی نشده‌ است، می‌ تواند چالش ‌هایی را در پی داشته باشد. کاربران نهایی می ‌بایست به ‌دنبال راهکارهای نرم ‌افزاری و سخت‌ افزارهاي پیش ‌بینی کننده باشند که منجر به کاهش نیازمندی‌ های پهنای باند، مقیاس پذیری بالا و کاهش هزینه ‌های نگهداری (TCO پایین ‌تر) خواهد شد.
به ‌منظور اثربخشی بیشتر، ویدئو می ‌بایست بتواند به ‌طور مداوم و از هاست دستگاه ‌ها، پلتفرم ‌ها، مرورگرها و رسانه ‌های مختلف بر روی سرور یا ابر ضبط شود. فیلم ‌برداری باید به ‌سرعت انجام گردد و اَبَر داده ‌ها ي اصلی و حساس را همراه با حفاظت سایبری و محکم ‌کاری ‌هایی نظیر رمزگذاری و اعتبارسنجی اتوماتیک ارائه دهد.
– کاربران نهایی برای ضبط و پخش مؤثر و کارآمد ویدئوی زنده باید در جستجوی چه راهکارهایی باشند؟
برایان مینر: ضبط و پخش ویدئوی زنده در دستگاه‌ های گوناگون متصل، لوازم خانگی و خدمات ثانویه ‌ای همچون عکس ‌برداری لازم و ضروری است. مناسب ‌ترین و بهترین نوع پخش زنده‌ ی ویدئو به کاربران این امکان را می‌‌ دهد تا با هر پلتفرم یا دستگاهی یکپارچه شود و دستگاه ‌هایی نظیر سرورهای مستقل، رک‌ های سرور، تجهیزات ابری ترکیبی و خصوصی و سایر کانال ‌های توزیع با استفاده از رابط برنامه‌ ریزی یا API اجرا گردد. همچنین پخش ویدئو باید جدیدترین کدک ‌های پهنای باند نظیر H.264 و H.265 را پشتیبانی کند.
ازدیاد حجم ویدئوی لایو استریم در دوربین ‌های Ip و NVR ها و دوربین‌ های پوشیدنی، گروه جدیدی از نرم ‌افزار رده بالا را با پهنای باند کاهش یافته، مقیاس‌ پذیری بالا و TCO کمتر به دنبال خواهد داشت. این قابلیت کاربران را برای فناوری جدید و IoT آماده می ‌کند، در نتیجه هزینه ‌ی نگهداری از پلتفرم‌ هاي لایو استریم یا همان پهنای باند نیز حذف خواهد شد. برنامه ‌هایی که استریم ‌های همتا به همتا را عرضه می ‌کنند برای کاربر نهایی به صرفه ‌تر بوده و در بایگانی مؤثر و کم ‌هزینه‌ ی ویدئوها کمک کننده خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *