نصب سیستم های نظارتی IP در بانک ها

صنعت بانکداری یکی از بخش های اصلی بازار در صنعت نظارت ویدئویی است. بانک ها برای بازبینی دفاتر و شعب کاری خود نیازمند سیستم های نظارت ویدئویی باکیفیت هستند. تکنولوژی IP یکی از روندهای رایج این روزهاست. بسیاری از نصاب های امنیتی جدید میخواهند بدانند که چگونه به طراحی و نصب سیستم های نظارت ویدئویی IP در بانک ها بپردازند.

یک سیستم نظارت ویدئویی تحت شبکه معمولی شامل دوربین های تحت شبکه ، NVRها و همچنین سوئیچ های تحت شبکه ﴿یا سوئیچ های PoE) میشود. از آنجایی که این سیستم ها برای انتقال داده ها نیازمند شبکه ی اینترنت هستند، اساسا طراحی سیستم های نظارت ویدئویی IP مشابه مسیریابی سلسه مراتبی توپولوژیک شبکه است.  از آنجایی که در راهکارهای نظارت ویدئویی IP ، تکنولوژی PoE ﴿انرژی از طریق اترنت﴾ امری رایج است، به شدت توصیه میگردد که کاربران به دنبال تجهیزات شبکه ای باشند که از تکنولوژی PoE پشتیبانی کند. تکنولوژی PoE  از دو مزیت بزرگ برای کاربران خود برخوردار است: نخست، از لحاظ کارآمدی شبکه و دیگری، از لحاظ هزینه ی تحمیل شده. با وجود تکنولوژی PoE، محدودیت های داشتن دوشاخه و پریزهای AC از بین می رود و با کمک آں میتوان میزان انرژی را به صورت مرکزی مدیریت نمود.

چالش های راهکارهای امنیتی در بانک ها

کیفیت مگاپیکسل تصاویر

در حال حاضر کاربران تجاری نیازمند دوربین های مگاپیکسلی هستند که از رزولوشن ویدئویی فول اچ دی و 1080 پیکسلی پشتیبانی نموده و در عملکردهای درازمدت، قابلیت اطمینان کافی را تامین کنند. علاوه بر این، دوربین های تحت شبکه باید قادر به مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی دشوار بوده تا بتوانند از فضاها و کاربری های گوناگون پشتیبانی کنند: ضدآب، مقاوم در برابر هرگونه تخریب، مناسب فضاهای باز و بسته، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی بسیار سرد یا گرم و غیره…

مقیاس پذیری سیستم

معمولا امنیت بانک ها نیازمند یک ساختار توزیع شده به همراه مدیریتی مرکزی است. سیستم های بکارگرفته شده در بانک ها باید مقیاس پذیر باشند و امکان افزودن تعداد دوربین های تحت شبکه را در یک مکان و یا افزایش میزان پوشش دهی راهکار مربوطه برای در بر گرفتن مکان های بیشتر را فراهم سازند.

قابلیت اعتماد به سیستم

یکی از نگرانی های بزرگ موجود در مورد راهکارهای امنیتی بانک ها بحث قابلیت اعتماد است. این راهکارها باید از امکان راه اندازی یک راهکار بازبینی ویدئویی IP واقعی برخوردار باشند که اجازه ی نصب آسان و نگهداری رایگان را فراهم سازند. نصابان پروژه ها به خوبی نسبت به تاثیر این موارد روی عملکرد سیستم و ثبات ایجادشده به کمک پهنای باند بزرگ موردنیاز برای جریان های ویدئویی مگاپیکسل آگاهی دارند.

مثال 1

بانک سینوپک، بانکی با 129 شعبه در تایوان است که گستره ی فعالیت های خود را به چین، هنگ گنگ، آمریکا و ویتنام بسط داده است. این شرکت سیستم های نظارتی آنالوگ موجود خود را به سیستم های نظارت ویدئویی IP ارتقا داده است. ظاهرا، سیستم های نظارت ویدئویی IP تبدیل به روند رایج این روزها تبدیل شده اند و مزیت های زیادی را ازجهت وضوح ویدئوها و قابلیت های تشخیص ارائه میکنند. در این پروژه، بانک سینوپک تصمیم به نصب 75 دوربین بولت تحت شبکه 1080 پیکسلی گرفت که 15 شعبه از بانک های سینوپک را پوشش میداد. این دوربین های تحت شبکه در محدوده ی کارمندان هر یک از شعب بانک سینوپک نصب گردید تا یک پوشش دهی جامع و کاملی از منطقه تعیین شده به عمل آید. با کمک سیستم های باکیفیت و پیشرفته، تراکنش های مالی و فرآیندهای مربوط به اسناد قانونی را میتوان به دقت و به وضوح ثبت و ضبط نمود. دوربین های فول اچ.دی 1080 پیکسلی مجهز به عملکرد WDR نیز نصب شدند تا فضاهایی با میزان نورپردازی متغیر ﴿همچون ورودی بانک ها﴾ مورد بازبینی قرار بگیرند.

مثال 2

بانک خاورمیانه یکی از نمونه بانک هایی که از سیستم های نظارتی است تحت شبکه برای ایمن سازی فضای خود استفاده نموده است. در این بانک از دوربین های WDR مجهز به تکنولوژی IR خارجی برای ورودی شعب استفاده شده است. بانک خاورمیانه برای افزایش بازدهی تصاویر دوربین های تحت شبکه، کاهش هزینه های اجرای پروژه و افزایش دید نظارت تصویری در محیط های اداری، دوربین های Fisheye را بکار گرفته است. در این بانک از نرم افزار مرکز کنترل برای مدیریت نظارت تصویری یکپارچه در شعب و فعالسازی آنالیتیک های تصویری استفاده شده است. علاوه بر این، بانک خاورمیانه از سیستم گزارش دهی GV-Centre V2 در مرکز مانیتورینگ ساختمان مرکزی خود بهره مند شده است.

مثال 3

بانک بی.ام.سی.ای مراکش سیستم های نظارت ویدئویی IP را برای شعب جدید خود انتخاب کرده است.  راهکار نظارتی این بانک شامل تعدادی دوربین های بولت مخصوص فضای باز میشده است تا با کمک آنها بتوان مناطق پیرامونی بانک را بازبینی نمود. این دوربین های بولت داراری عملکرد IR هستند تا بتوانند در روز/شب به نظارت ویدئویی بانک بپردازند. دوربین های تحت شبکه مجهز به WDR نیز در بالای هر یک از ورودی های بانک نصب شد تا ایمنی آنها تامین شود. دوربین های تحت شبکه پانوراما، با ارائه ی نظارتی 260/180 درجه ای،  مطلوبترن انتخاب برای راهروهای بانک ها و دفاتر شعب هستند. علاوه بر بازبینی ویدئویی اچ.دی، دوربین های تحت شبکه قادر به انجام آنالیتیک های ویدئویی قدرتمند هستند. این آنالیتیک ها شامل موارد ذیل میشوند:

  • شناسایی یک شی رهاشده و یا حذف شدن آن از یک منطقه از پیش تعریف شده و به صدا درآمدن آلارم های اعلام سرقت برای جلوگیری از جرائم؛
  • تشخیص عبور از یک خط پیش فرض در مناطق حساس برای محافظت از اینگونه مناطق؛
  • آنالیتیک های مربوط به تشخیص و شناسایی شماره پلاک وسایل نقلیه؛
  • تشخیص چهره غیرطبیعی و فعالسازی آلارم در صورت تشخیص وقوع فعالیت های عجیب در دستگاه های خودپرداز؛
  • تشخیص مواردی که به صورت غیرقانونی ضمیمه شده باشند، تا بدین شکل از اهدف مجرمانه در دستگاه های خودپرداز جلوگیری شود.

 

منبع: یونیفور دات نت

http://www.didarc.com/fa/news/setup-ip-surveillance-systems-in-banks

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *