انتخاب مدل دوربین‌های آی‌پی

هنگام انتخاب یک دوربین، شما می‌توانید از طیف گسترده‌ای از مدل‌ها و گزینه‌ها انتخاب نمایید. هر مدل دارای نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود می‌باشد، هم از لحاظ سایز فیزیکی و هم ویژگی‌های ‌پیشرفته‌ای که ارائه می‌دهد. در این مقاله ما هر یک از مدل‌ها را بررسی می‌کنیم و پیشنهاد می‌دهیم که از کدام نوع در چه زمانی استفاده کنید.

در سطوح بالا ۵ دسته مدل موجود است:

  1. دوربین مکعبی
  2. دوربین بولت
  3. دوربین باکس
  4. دوربین دام
  5. دوربین پی‌تی‌زد

علاوه بر این‌ها، ۶ ویژگی اساسی و بسیار مهم وجود دارد:
1.تشخیص خرابکار
2.عملکرد روز/شب
3.طیف گسترده دینامیک
برای دوربین‌های پی‌تی‌زد:
4.رنج پن
5.رنج تیلت
6.زوم اپتیکال

تنها این ویژگی‌هایی که برشمردیم کافی نیست، بیش از ۴۰ معیار وجود دارد که کاربران ماهر عموماً در نظر می‌گیرند. اگرچه این ۱۱ ویژگی جز مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که در تصمیم‌گیری و انتخاب هر دوربینی در نظر گرفته می‌شوند.

دوربین مکعبی:

دوربین مکعبی عوماً جز ارزان‌ترین دوربین‌هاست و به همین دلیل اغلب در کاربردهای مکان‌های مسکونی و کسب و کارهای کوچک نصب می‌گردد. تعداد کمی از دوربین‌های آی‌پی مکعبی دارای قیمت آنلاین زیر ۱۰۰ دلار و اکثر آن‌ها قیمت زیر ۲۵۰ دلار دارند.

sony-snc-vb770

وقتی صحبت از دوربین‌های مکعبی در میان است تعدادی محدودیت مهم باید در نظر گرفته شود:

  • لنزهای با کانون ثابتاگر شما می‌خواهید میدان دید یک دوربین مکعبی را تنظیم کنید، مجبور خواهید بود برای تطبیق دوربین را به صورت فیزیکی جابجا کنید.
  • غیر روز/شب:بسیار بعید است که این نوع دوربین فیلتر قطع مکانیکی داشته باشد تا بتواند در شرایط نور کم و یا در شب تصویر مطلوب ارائه دهد.
  • پشتیبانی نادر از تکنولوژی مادون‌قرمز:در تست‌های درحال انجام ما، دوربین‌های مکعبی عموماً با مشکلات جدی در برخورد با شرایط نور پس زمینه و یا واریانس روشنایی، مواجه هستند.
  • عدم پشتیبانی از پرت‌های ورودیکمتر از ۲۵% از دوربین‌های مکعبی از درگاه‌های ورودی پشتیبانی می‌کنند.
  • فقط قابل استفاده در فضای بسته:تنها تعداد بسیار کمی برای استفاده در فضای باز برنامه‌ریزی شده‌اند و در بین این تعداد تنها مدل IP54 ضد آب و گردوغبار می‌باشد.
  • ضمانت کوتاه مدت:بیش از ۷۰% از دوربین‌های مکعبی یک سال ضمانت دارند در حالی که مدل‌های دیگر معمولاً دو یا سه سال ضمانت دارند.

از سویی دیگر برخی دوربین‌های مکعبی ویژگی‌های ‌پیشرفته‌تری را ارائه می‌دهند:

  • نزدیک به نیمی از این دوربین‌ها شبکه بی‌سیم یکپارچه دارند و در حالی‌که در فواصل کوتاه کارایی دارد می‌تواند کابل‌کشی شبکه را حذف کند. پشتیبانی از شبکه بی‌سیم در دوربین‌های مکعبی بیش از انواع دیگر رایج است.
  • نرخ فریم بالاتربیش از ۷۰% از دوربین‌های مکعبی ۱۵ فریم بر ثانیه یا بیشتر را ارائه می‌دهند که عموماً برای اغلب کاربردها بیش از حد نیاز است.
  • بیشترین حد وضوح تصویر از مدل‌های دیگر کمتر است.

در نهایت، دوربین‌های مکعبی معمولاً کوچک هستند و به همین دلیل محبوبیت کمتری دارند (‌به خصوص در مقایسه با دوربین‌های جعبه‌ای). اگر زیبایی ظاهری و پنهان بودن نکات مد نظر باشند دوربین‌های دام بهترین گزینه خواهند بود.

دوربین‌های باکس در مقابل دوربین‌های دام:

در اغلب مواقع، هنگام تصمیم‌گیری برای خرید یک دوربین ثابت، انتخاب بین دوربین‌های دام و باکس می‌باشد. در واقع نزدیک به ۹۰% دوربین‌های ساخته شده و مورد استفاده از نوع باکس و دام می‌باشند. در مقابل دوربین‌های مکعبی و بولت جزء انتخاب‌های خاص می‌باشند.

حال ما می‌خواهیم ویژگی‌های مدل باکس و دام را باهم مقایسه کنیم.

جدول زیر بررسی کاملی درباره این ویژگی‌ها ارائه می‌دهد:

معیار‌ها باکس دام
لنز قابل تعویض بسیار معمول غیر معمول
انعطاف‌پذیری در هدف‌گیری آسان می‌تواند محدود شود
قیمت تقریباً ارزانتر تقریباً پر هزینه‌تر
نصب در فضای بسته آسانتر در فضای باز آسانتر
ویژگی‌های‌ پیشرفته اغلب بیشتر
پنهان بودن/زیبایی ضعیف‌تر قوی‌تر
مقابله با خرابکاری نادر معمول
قابل استفاده در فضای باز نیاز به محفظه دارد اغلب داخلی است
تکنولوژی مادون‌قرمز نادر اغلب

دوربین‌های باکس:

دوربین‌های باکس با داشتن قیمت پایین، انعطاف‌پذیری و سادگی را ارائه می‌دهند. بیایید دلایل اصلی که باعث می‌شود کاربران دوربین‌های باکس را انتخاب کنند بررسی نماییم.

  • لنزهای قابل تعویضنزدیک به ۹۰% از دوربین‌های باکس به کاربران اجازه می‌دهند تا به آسانی لنزها را تعویض کنند. این موضوع به خصوص در مواقعی که بخواهید تصویری از شی در فواصل دور داشته باشید بسیار حائز اهمیت است (و نیازمند یک لنز تله فوتو می‌باشد). در مقابل کمتر از ۳۳% از دوربین‌های دام از لنزهای قابل تعویض پشتیبانی می‌کنند که آن‌ها نیز به دلیل محوطه فیزیکی تنگ‌تر دارای محدودیت در سایز لنز می‌باشند.
  • دوربین هدف‌گیر:اگر شما نیاز دارید تا دوربین را روی هر زاویه دیگری غیر از مستقیم تنظیم کنید، دوربین‌های باکس آسانتر تنظیم می‌شوند و رنج بیشتری را نسبت به دوربین‌های دام تحت پوشش قرار می‌دهند. دوربین‌های دام به دلیل محصور بودن در فضای بسته دارای محدودیت در حرکت می‌باشند. (این محدودیت بسته به طراحی دوربین دام متغیر است)
  • قیمت کمتر:در شرایط کاملاً مساوی در مقایسه با دوربین دام، دوربین‌های باکس دارای قیمت پایین‌تری هستند. به عنوان مثال یک دوربین معمولی باکس SD بدون تحلیلگر حدود ۵۵۰ دلار هزینه دارد، در مقابل یک دوربین دام بدون تحلیلگر قیمت متوسط حدود ۶۲۵ دلار دارد.
  • زمان کمتر برای نصب:به دلیل اینکه دوربین‌های دام اغلب بوسیله یک پایه به سقف متصل می‌شوند نصب آن‌ها سریع‌تر انجام می‌شود و به مهارت کمتری نیاز دارد، البته به دلیل توجه به زیبایی ظاهری نصب پیچیده‌تر خواهد شد.
  • ویژگی‌های ‌پیشرفته بیشتر:ویژگی‌های ‌پیشرفته بیشتر در دوربین‌های باکس ارائه می‌شوند تا دوربین‌های دام. به عنوان مثال دوربین‌هایی با بیشترین وضوح تصویر جز دوربین‌های باکس هستند نه دام و همچنین دوربین‌های باکس بیشتری با تکنولوژی پیشرفته آنالیز تصویر ساخته می‌شوند.

این نکته را در نظر بگیرید که دوربین‌های دام طیف گسترده‌ای از مزایا نسبت به باکس دارند.

دوربین‌های دام:

به دلیل اینکه دوربین‌های دام گران‌قیمت‌تر هستند، تعدادی از امکانات فیزیکی/‌مزایا که در دوربین‌های باکس نادر می‌باشند را ارائه می‌دهند.

  • زیبایی/ پنهان بودندوربین‌های دام می‌توانند بر روی سقف و یا دیوار به صورت تراز نصب شوند که باعث می‌شود نسبتاً نامحسوس و خارج از دید باشند. توجه شود که سایز دام‌ها به طور قابل توجه‌ای از مینی دام‌ها تا دام‌های بسیار بزرگ متغیر می‌باشد که مینی دام‌ها بهترین عملکرد را از لحاظ زیبایی و پنهان بودن ارائه می‌دهند.
  • مقاومت در برابر خرابکاری:بیش از ۶۰% از دوربین‌های دام (‌در مقایسه با کمتر از ۱۰% از دوربین‌های باکس) دارای قابلیت مقاومت در برابر خرابکاری می‌باشند. اگر شما نگران هستید که افراد به دوربین‌هایتان آسیب برسانند ویژگی مقاومت در برابر خرابکار ارزشمند می‌باشد. توجه شود که میزان و یا سطح مقاومت در برابر خرابکاری یک دوربین خاص ممکن است به طور چشمگیری متفاوت باشد. در حالی‌که معیارهای رسمی اندازه‌گیری خرابکاری موجود است، تولید‌کنندگان به ندرت نتایج بدست آمده از دوربین‌هایشان را فاش می‌کنند.
  • فضای باز:اگر به دنبال دوربینی هستید که بدون نیاز به محفظه جداگانه در فضای باز نصب گردد، دوربین‌های دام ارجحیت دارند. بیش از نیمی از دام‌ها برای استفاده در فضای باز تولید می‌شوند در حالی‌که تنها تعداد کمی از دوربین‌های باکس این‌گونه هستند.
  • تکنولوژی مادون‌قرمزاگر به دنبال بهبود عملکرد در شرایط نور کم و یا شب می‌باشید، برخی دوربین‌های دام تکنولوژی مادون‌قرمز را ارائه می‌دهند. زمانی که نور مصنوعی وجود ندارد، این یک راه‌حل کم هزینه برای بهبود کیفیت تصویر می‌باشد. از سویی دیگر فاصله دست یافتنی کوتاه می‌شود (کمتر از ۲۰ متر/ ۶۰ فیت) و حضور LED‌های مادون‌قرمز در فاصله خیلی کم نسبت به تصویرساز باعث بروز مشکلاتی در تصاویر می‌شود.

بیایید بگوییم شما دوربینی با مقاومت در برابر خرابکار، قابلیت نصب در فضای باز و تکنولوژی مادون‌قرمز می‌خواهید، اما دوربین باکس را به دلیل راحتی در هدف‌گیری و داشتن لنزهای قابل تعویض ترجیح می‌دهید.

دوربین‌های بولت:

دوربین‌های بولت را می‌توان به بهترین نحو، به عنوان نوع خاصی از دوربین‌های باکس معرفی کرد. بولت‌ها معمولاً تعدادی از ویژگی‌ها و مزایا را که در باکس‌ها نادر است دارا می‌باشند.

بیایید الگوی معمول را بررسی کنیم:

  • بیش از ۷۵% در دسته‌هایIP66 و IP67 قرار دارندکه باعث می‌شود بولت‌ها راحت‌تر در فضای باز مورد استفاده قرار گیرند، چرا که دیگر نیازی به خرید و نصب یک محفظه جداگانه نیست.
  • بیش از ۸۰% از تکنولوژی روز/شب “واقعی” استفاده می‌کنند:که باعث می‌شود بولت‌ها در فضای باز و در شرایط نور کم خوب عمل کنند.
  • بیش از ۸۰% از بولت‌ها دارای تابنده اشعه مادون‌قرمز می‌باشند:که باعث می‌شود بولت‌ها در شرایطی که نور وجود ندارد و نیازمند دیدن فواصل کم هستیم، خوب عمل کنند.

شکل زیر نمونه‌ای از دوربین بولت است، توجه کنید که محافظ فضای باز و هم LED‌های مادون‌قرمز در اطراف لنزها قرار دارند.

ca-ir150-hd_frontleft

دوربین‌های پی‌تی‌زد:

وقتی صحبت از پی‌تی‌زد به میان می‌آید ابتدایی‌ترین تصمیم این است: پی‌تی‌زد و یا دوربین ثابت؟ آیا شما می‌توانید توجیه کنید که مبلغ قابل توجه بیشتری را برای داشتن مزیت‌های یک دوربین که با آن می‌توانید سراسر یک منطقه گسترده را کنترل کنید، بپردازید؟ (برای مثال پی‌تی‌زد)

ویژگی‌های پی‌تی‌زد:

هنگام انتخاب پی‌تی‌زد‌ها ۳ عنصر به طور منحصر به فردی بر قیمت و عملکرد تاثیر می‌گذارند:

  • زوم اپتیکال:انتخاب زوم اپتیکال هنگامی که نیاز به دیدن اشیا در فواصل دور داریم، مهم است. در عمل زوم اپتیکال از رنج x3 تا x36 می‌باشد. (‌تعداد کمی از پی‌تی‌زد‌ها دارای رنج کمتر و یا بیشتر نیز می‌باشند) با اینکه معمولاً این باور وجود دارد که هرچه زوم اپتیکال بیشتر باشد، دوربین پی‌تی‌زد مسافت دورتری را خواهد دید، اما این همواره صحیح نیست. زوم اپتیکال رنج تمرکز را اندازه‌گیری می‌کند. به عنوان مثال، اگر یک پی‌تی‌زد زوم اپتیکال x20 داشته باشد، بدین معنی است که بین پهن‌ترین و نازک‌ترین طول کانونی ۲۰ برابر اختلاف وجود دارد.(‌مثلاً mm4‌ تا mm80‌) با این حال یک دوربین دیگر با زوم اپتیکال x20 می‌تواند رنج کانونی از mm3 تا mm60 داشته باشد. بیایید در نظر بگیرید که تصویر‌ساز دوربین پی‌تی‌زد اول دقیقاً هم سایز دومی‌ باشد، کدام پی‌تی‌زد می‌تواند فاصله دورتری را ببیند؟ عموماً شماره زوم اپتیکال بالاتر به معنی این است که دوربین می‌تواند فاصله دورتری را ببیند، اما این همواره صادق نیست. ثانیاً تفاوت بین یک زوم اپتیکال x18 و x36 به این معنی نیست که شما می‌توانید ۱۸ برابر دورتر را ببینید. در نظر بگیرید که دوربین‌ها دراری کمترین طول کانونی مشترک باشند (برای مثال پی‌تی‌زد x18 دارای رنج5 به mm63 و پی‌تی‌زد x36 دارای رنج m3.5 به mm126 می‌باشد) پی‌تی‌زد x36 ماکسیمم می‌تواند دو برابر دورتر را ببیند.
  • رنج پنرنج پن میزان آزادی یک پی‌تی‌زد که می‌تواند افقی حرکت کند را اندازه می‌گیرد. بیشترین رنج ۳۶۰ درجه می‌باشد که بدین معنی است که پی‌تی‌زد می‌تواند مداوم به صورت افقی حرکت کند و هر جهتی را تماشا نماید. نزدیک به ۶۰% از پی‌تی‌زد‌ها چرخش ۳۶۰ درجه را پشتیبانی می‌کنند. اگر شما در نظر دارید یک دوربین را وسط منطقه‌ای نصب کرده و از اپراتورها بخواهید یک مظنون را رد‌یابی کنند، قویاً باید یک پی‌تی‌زد با چرخش ۳۶۰ درجه را انتخاب کنید. این ممکن است به طور متوسط بیش از چند صد دلار هزینه ببرد ولی اطمینان می‌دهد که شما رد مظنون را به دلیل محدودیت در چرخش پی‌تی‌زد از دست نخواهید داد.
  • رنج تیلت:رنج تیلت حرکت عمودی را اندازه‌گیری می‌کند. ( مشاهده بالا و پایین) میزان جادویی رنج تیلت ۱۸۰ درجه می‌باشد، این یعنی دوربین می‌تواند تمام مسیر از یک سمت به سمتی دیگر را پوشش دهد (‌مثلاً چرخش به راست_ پیمودن کل مسیر به سمت پایین _ چرخش به چپ‌). دقیقاً همانند آنچه در چرخش ۳۶۰ درجه گفته شد شما باید اطمینان حاصل کنید که می‌توانید یک مظنون را در کل تاسیسات ردیابی کنید. با این حال تنها نزدیک به ۳۰% از پی‌تی‌زد‌ها چرخش ۱۸۰ درجه یا بیشتر (بیشترین رنج تیلت ۲۲۰ درجه گزارش شده است‌) را پشتیبانی می‌کنند. غیر منتظره نیست که این دوربین‌ها گرانتر هستند و باید انتظار داشته باشید که نزدیک به ۱۵۰-۳۰۰ دلار بیشتر برای این ویژگی بپردازید.

قیمت و هزینه مبادله پی‌تی‌زد :

مرکز تصمیم‌گیری درباره پی‌تی‌زد‌، درک هزینه مبادله است. قیمت‌گذاری پی‌تی‌زد ‌محدوده قابل توجهی (تا ۱۰ برابر) را پوشش می‌دهد و بسیار گرانتر از دوربین‌های ثابت (غالباً ۳ برابر) می‌باشد. درست است که پی‌تی‌زد‌ها ویژگی‌های مهمی را ارائه می‌دهند اما باید به افزایش زیاد قیمت توجه دقیقی مبذول داشت.

بیایید نکات کلیدی قیمت‌گذاری را بررسی کنیم:

  • در مقایسه با دوربین‌های ثابت باکس، دوربین‌های پی‌تی‌زد نزدیک به ۲ تا ۳ برابر گرانتر هستند. به عنوان مثال یک دوربین باکس معمولی SD به طور متوسط قیمتی نزدیک به ۶۰۰ دلار دارد در حالی‌که یک پی‌تی‌زد SD قیمتی برابر با ۱۵۰۰ دلار خواهد داشت. این یک آفست برای دوربین‌های ثابت است که لنز قابل تعویض و آمادگی برای نصب در فضای باز را ندارند، بنابراین افزایش قیمت واقعی می‌تواند متغیر باشد، به هر حال انتظار می‌رود دست کم دو برابر برای پی‌تی‌زد پرداخت کرد. (در مقابل دوربین ثابت)
  • در مقایسه با دوربین ۵ مگاپیکسل، دوربین‌های پی‌تی‌زد SD فضای بسته دارای قیمت یکسان هستند در حالی‌که دوربین‌های پی‌تی‌زد فضای باز به طور چشمگیری ارزانتر هستند. به عنوان مثال یک دوربین باکس ۵ مگاپیکسلی قیمت متوسط در حدود ۱۲۰۰ دلار دارد _ تقریباً مشابه پی‌تی‌زد SD در فضای بسته _ اگرچه یک دوربین ۵ مگا‌پیکسل باکس نزدیک به ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار کمتر از دوربین پی‌تی‌زد SD فضای باز است.
  • یک دوربین پی‌تی‌زد ساده، ارزان قیمت است. به عنوان مثال بیش از ۲۵% از پی‌تی‌زد‌ها قیمتی کمتر از ۷۵ دلار دارند، اگرچه متوسط رنج پن نزدیک به ۱۸۰ درجه و متوسط رنج تیلت آن‌ها ۹۰ درجه می‌باشد و رنج متوسط زوم اپتیکال ۲ تا ۳ برابر است، که این‌ها به طور قابل توجهی مکان و فاصله‌ای که پی‌تی‌زد می‌تواند تحت پوشش قرار دهد را محدود می‌کند.
  • پی‌تی‌زد‌های فضای باز بسیار گرانتر از پی‌تی‌زد‌های فضای بسته هستند، به طور متوسط نزدیک به ۹۰۰ دلار و این به دلیل داشتن زوم اپتیکال بیشتر می‌باشد. (تولید‌کنندگان به طور منطقی در نظر می‌گیرند که پی‌تی‌زد‌های فضای باز نیاز به دیدن فواصل دورتر دارند)

ویژگی‌های کلی دوربین‌ها:

بیایید ۳ مورد از ویژگی‌های مهم دیگر دوربین‌ها را بررسی کنیم:

1. روز/شب

اگر شما هر برنامه‌ای در محیطی دارید که نورپردازی در آن ضعیف است، ما قویاً پیشنهاد می‌کنیم از دوربین‌هایی استفاده کنید که از قابلیت “واقعی” روز/شب پشتیبانی می‌کنند. حتی اگر صحنه تاریک است و یا نورپردازی ضعیف است، پشتیبانی از روز/شب یک تفاوت بزرگ ایجاد می‌کند. هنگامی که فروشندگان دوربین معمولاً به کمترین میزان روشنایی در زیر رنج lux1 اشاره می‌کنند، کیفیت دوربین‌ها حتی در LUX 5 تا ۱۰ نیز رو به تخریب است (‌که کاملاً برای درک انسان روشن است).

مطمئن شوید که یک قابلیت روز/شب “واقعی” را انتخاب کنید. این امکان با استفاده از یک فیلتر برش مکانیکی انجام می‌شود، (برخی مواقع به عنوان فیلتر برش مادون‌قرمز خوانده می‌شود) یا با استفاده از یک تصویر ساز دوگانه (یک رنگی و یک سیاه و سفید). تصویرساز دوگانه غیرمعمول است اما فیلترهای برش مکانیکی رایج است و ارزان قیمت (تنها ۵۰ تا ۷۰ دلار بیش از یک دوربین “فقط رنگی”). برخی مواقع فروشندگان ادعا می‌کنند که یک دوربین روز/شب “الکترونیکی” دارند. در آزمایش‌های ما هیچ قابلیت الکترونیکی روز/شب نمی‌تواند با بهبود شرایط نور کم که فیلتر برش مکانیکی ارائه می‌دهد، مطابقت کند.

ما متوجه شدیم که قابلیت روز/شب مهم‌ترین ویژگی برای عملکرد خوب در نور ضعیف می‌باشد.

2. WDR

WDR یا رنج دینامیک گسترده یک قابلیت مهم برای مدیریت مشکلات نور و به خصوص نور مستقیم خورشید می‌باشد (‌مشاهده صورت شخصی که دری را به سمت بیرون باز می کند). WDR معمولاً در واحد dbs (دسیبل) و در رنج ۵۰ تا ۱۲۰ دسیبل اندازه‌گیری می‌شود. دوربین‌های غیر WDR معمولاً رنج نزدیک به ۶۰ دسیبل دارند در مقابل دوربین‌های WDR رنج بالای db100 دارند، اگرچه بسیاری از دوربین‌ها ( به خصوص اکسیس) لیستی از رنج دسیبل‌ها ندارند.

بدتر اینکه رنج دسیبل برای WDR هیچ مفهومی در استفاده واقعی ندارد. در حالی‌که مقیاس به طور کمی معنا‌دار است و قابلیت تکرار دارد، مسائل استفاده در دنیای واقعی را به خوبی پوشش نمی‌دهد. آزمایش‌های WDR معمولاً درجه رنگ طوسی که یک تصویرساز می‌تواند تولید کند را اندازه می‌گیرد (‌به عنوان مثال db120 در نمودار پیکسیم به معنی نمایش ۲۰ وقفه می‌باشد).

مشکل این روش این است که به آسانی نشان دهنده استانداردهای نظارتی نیست (مانند مثال فردی که به سمت در میرود و پشت آن نور خورشید می‌تابد). برای آزمایش ما از اندازه‌گیر Lux استفاده کرده و سطح واقعی Lux را اندازه می‌گیریم. یک مثال از آزمایش WDR دوربین سونی داریم که فرآیند اندازه‌گیری Lux را نمایش می‌دهد. ما مقاله‌های اندازه‌گیری Lux را کاملاً برای اندازه‌گیری تنوع خاص در این صحنه مطالعه کردیم. از براق‌ترین نقطه (فضای باز- Lux 2000) تا تیره‌ترین (فضای دخل سمت چپ Lux 70) نزدیک به ۳۰ برابر تفاوت در نور داریم. ما متوجه شدیم که این فرآیند تجدیدپذیر است و خیلی بیشتر به عملکرد نظارتی در دنیای واقعی نزدیک است. (نکته: اگر تا بحال از اندازه‌گیر Lux استفاده نکرده‌اید، باید با بررسی مقاله آموزشی اندازه‌گیری Lux شروع کنید.)

۳ نکته اساسی که باید در استفاده از WDR احتیاط شود، در حالی‌که یک WDR خوب می‌تواند یک تفاوت تصویری اساسی ایجاد کند.

  • بسیاری از تولید‌کنندگان ادعا می‌کنند که از WDR پشتیبانی می‌کنند، هیچ استاندارد و یا قانونی در پس این موضوع نیست. تا بحال تنها دوربین‌های پاناسونیک، سونی و پیکسیم پیشرفت‌های قابل توجهی در WDR داشته‌اند. ( نکته: پیکسیم برای بسیاری از تولید‌کنندگان قطعه تامین می‌کند)
  • WDR معمولاً هزینه‌های زیادی در بردارد و تمایل دارد در ردیف محصولات برتر قرار گیرد. به عنوان مثال تنها تعداد کمی از دوربین‌های سونی و پاناسونیک از قابلیت WDR خود پشتیبانی می‌کنند و آن‌ها صدها دلار بیشتر از دوربین‌های آی‌پی معمولی هزینه‌بر هستند.
  • هنگامی که‌ WDR روشن است، معمولاً عملکرد در نور کم دچار اختلال می‌شود و در دوربین‌هایی که تست کردیم هیچ راهی برای بهبود نیست. (‌معمولاً خاموش کردن WDR پیشنهاد می‌شود که آن هم اساس خرید چنین دوربینی را در وحله اول زیر سوال می‌برد)

3. ضد خرابکاری:

ارزش تکنولوژی ضد خرابکاری محافظت از آسیب‌رسان- در درجه اول – از طرف انسان‌هاست.

نزدیک به ۱۵۰ دوربین آی‌پی ادعا می‌کنند که دارای تکنولوژی مقاومت در برابر خرابکاری هستند، بیش از ۹۰% از این دوربین‌ها پی‌تی‌زد و یا دام هستند و تنها تعداد انگشت شماری از مدل‌های دیگر ( باکس، مکعبی و …) دارای این تکنولوژی می‌باشند.

بزرگترین چالش در تکنولوژی مقاومت در برابر خرابکاری کمبود اعتبار درجه مقاومت می‌باشد. اگرچه فروشندگان دوربین به ندرت رده‌بندی خود را اعلام می‌کنند اما یک استاندار موجود می‌باشد. این اندازه‌گیری‌ها نرخ IK نامیده می‌شوند، به معنی اندازه‌گیری تاثیر مکانیکی مقاومت. بیشترین نرخ در این مقیاس IK10 می‌باشد که توسط یک توپ ۵ کیلویی که از فاصله ۴۰ سانتی‌متری پرتاب شده، آزمایش شده است. سونی یک ویدئو ۵ ثانیه‌ای که این آزمایش را نشان می‌دهد با ما به اشتراک گذاشته است.

تعداد انگشت‌شماری از فروشندگان بزرگ (مانند اکسیس، سونی و پلکو) اظهار کرده‌اند که برخی از دوربین‌هایشان IK7 می‌باشد که نیروی مقاومتی آن ۹۰% از IK10 کمتر می‌باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *